ידיעה כתובה |

: קריאה לנתניהו להתמודד עם משבר האקלים

סביבה נכתב על ידי

לקראת ועידת האקלים יתקיימו בארץ צעדות אקלים. בארגון מגמה ירוקה קוראות וקוראים לבנימין נתניהו להציב יעדים שאפתניים יותר ותוכנית פעולה מפורטת על מנת להתמודד עם "המשבר הגדול ביותר שמאיים, הלכה למעשה, על בטחון ושלום ישראל ועל שלום האנושות כולה."

ועידת האקלים העולמית הצפויה להיפתח בפריז בקרוב, 30.11.15. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומד לעמוד בראש המשלחת הישראלית לועידה. מור גלבוע, מנכ"ל ארגון מגמה ירוקה, מסר: "אנחנו מקווים שנסיעתו של נתניהו לפריז מבטאת את מחויבותו העמוקה למלחמה במשבר האקלים שכבר הוכרז על ידי אובמה ונשיאים רבים אחרים כאתגר הגדול ביותר עמו מתמודדות האנושות כיום." בארגון "מגמה ירוקה" דורשות ודורשים קביעת יעד שאפתני יותר להפחתת פליטות גזי חממה ותכנית פעולה מפורטת להשגתו.

עשר השנים החמות ביותר שנמדדו על פני כדור הארץ התרחשו בין השנים 1998-2014. למשבר האקלים יש השפעות רבות בעולם ועל פי ארגון "מגמה ירוקה", הוא אינו פוסח על ישראל. גלי הגירה גדולים מגיעים לארץ מאפריקה כתוצאה מרעב ומבצורות, שטפונות אירעו רק לאחרונה בערי השרון, גלי אובך וזיהום אויר קיצוניים מתרחשים, וסערות שלג מגיעות שלא במועדן.

מייצג האקלים (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מאות אלפי אנשים ברחבי העולם צעדו בשבוע שעבר, בדרישה לעבור לשימוש באנרגיה נקיה בלבד. מדובר בצעדה הגדולה בהיסטוריה למען איכות הסביבה, שהתקיימה ב-166 מדינות במקביל. הקריאה העולמית לפעולה שתתמודד עם שינויי האקלים, נעשתה מספר ימים לפני ועידת האקלים באו"ם.
הופק ע"י: | עלה ב: 30/09/2014

בועידת האקלים, ארצות הברית, סין ומעצמות כלכליות נוספות יכיזו על צמצום דרמטי בפליטות גזי חממה בשנים הבאות. "ישראל, אימפריית השמש והקלינטק, יכולה וצריכה להוביל את מהפכת האנרגיות הירוקות ולא לדשדש הרחק מאחור עם נפט ודלקים מזהמים." אומר גלבוע. הוא קורא לנתניהו להצטרף למנהיגי העולם ולקבוע יעדים שאפתניים יותר ליישום תוכנית פעולה שתתחיל מרגע זה. הדרגים המקצועיים ממליצים על התחייבות של 35% ייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים בשנת 2030 ועל הפחתה של 32% בפליטות מזהמים עד שנה זו.

יש הטוענים כי הפחתת פליטת גזי החממה ושימוש יעיל יותר במשאבים יביאו, מעבר לתועלת הסביבתית, לצמיחה ופיתוח כלכליים וליצירת מקומות עבודה חדשים. התועלת הכלכלית עשויה להגיע ל-125 מיליארד שקלים עד שנת 2030.

גם בישראל יתקיימו צעדות אקלים בשותפות של שגרירות צרפת, אחת בתל אביב ואחת בכנרת, כחלק מהתנועה העולמית של צעדות אקלים לקראת הועידה.

מצעד האקלים 2014 (לדף הכתבה »)

מצעד האקלים (21.9.2014) התרחש במקביל בניו-יורק, פריז, לונדון, דלהי ומקומות נוספים בעולם, בהם לקחו חלק מאות אלפי אנשים, שדרשו אנרגיה נקייה וצדק סביבתי. בישראל התקיים מייצג החנקות בכיכר הבימה בתל אביב.

הופק ע"י: | עלה ב: 28/09/2014

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס