ידיעה כתובה |

: נשים פלסטיניות מבקשות הגנה

חברה נכתב על ידי

קואליציית נשים ירושלמיות (jerusalemite women coalition) הוציאה קריאה להגנה.

בקריאה (במקור באנגלית) נכתב: "אנחנו נשים ממזרח ירושלים הכבושה קוראות להגנה מיידית בעוד אנחנו עדות וסובלות הפרות נרחבות וחמורות של זכויות אדם של פלסטינים, כולל התקפות פיזיות ופציעות, איומים פסיכולוגיים חמורים…"

הנשים כותבות על תחושת חוסר ביטחון קשה, גם בבתיהן שלהן. "אנחנו, קבוצה של נשים פלסטיניות, אמהות, אחיות, בנות ונערות – בשם "קואליציית נשים ירושלמיות" – קוראות לקהילה הבינלאומית להגן על המשפחות שלנו, על הקהילה שלנו ועל הילדים שלנו. אנחנו קוראות להגנה על הביטחון הגופני שלנו כאשר אנחנו בבתים שלנו, הולכות בשכונה, מגיעות לבתי הספר, למרפאות, למקומות העבודה ולבתי התפילה." "הנשים של ירושלים המזרחית הכבושה מרגישות כאילו היו יתומות, ללא הגנה מגורמי הסמכות הפלסטיניים או מהקהילה הבינלאומית."

הנשים מאשימות את מדינת ישראל בהטלת טרור על הבתים שלהן, על המוסדות החינוכיים ועל השטחים הציבוריים. "העונשים הקולקטיביים של המדינה והסנקציות פולשים לא רק למרחב הפיזי והגופני שלנו, אלא גם לתודעה שלנו." הן טוענות שמנגנוני ביטחון ישראלים מגנים על יהודים בלבד והדבר מסכן לא רק את הביטחון הבסיסי אלא גם תחומים רחבים יותר כמו כלכלה וזכויות חברתיות.

הנשים קוראות ליישום של החלטה 1325 בנוגע לנשים, שלום וביטחון. מדובר בהחלטה הקובעת כי יש צורך בייצוג שווה של נשים במוקדי קבלת ההחלטות בכל הנוגע לקידום שלום, יישוב סכסוכים והפחתת אלימות.

לעיתים נדמה שהקשר בין הביטחון הפיזי הבסיסי של נשים לבין השותפות שלהן ביצירת שינויים נשכח. וכך, בעוד שמבחינה עקרונית לנשים אמור להיות חלק מהותי בדיון על נושאים של שלום וביטחון, נשים נותרות ללא תחושה של ביטחון בסיסי בחייהן. בכנס שנערך באפריל ודן בהמשך יישום החלטה 1325 של האו"ם בישראל, נבילה אספניולי הביעה ביקורת על הדרת הנשים הפלסטיניות מהתוכנית ליישום ההחלטה בישראל: "אבל אני רוצה גם שהסבל של הנשים הפלסטיניות שנהרס להן בית, שהן נמצאות בתוך איום יומיומי על הריסת בתים, שתהיה גם כן איזושהי התייחסות כאשר אנחנו מדברים על 1325." "יש בו (= בהחלטה 1325) מקום לדבר על העוני של הנשים ואיך מתייחסים לעוני של הנשים, יש בו מקום להתייחס למגוון."

הדרת הנשים הפלסטיניות מהתכנית לקידום 1325 (לדף הכתבה »)

נבילה אספניולי מבקרת את הדרת הנשים הפלסטיניות תושבות המדינה, מהתכנית ליישום החלטת האו"ם 1325 בישראל. היא מצביעה על הסתירה הקיימת בין הדיבור על ייצוג נשים ממגוון קבוצות באוכלוסייה ושמירה על ביטחונן, לבין התעלמות תכנית הפעולה מהנשים הפלסטיניות. את דבריה היא נשאה בכנס שדן בהמשך יישום החלטת האו"ם 1325 בישראל, שנערך במכון ון-ליר ב-19 באפריל 2015.
הופק ע"י: | עלה ב: 21/04/2015

  כתבות ווידאו שחבל לפספס