ידיעה כתובה |

: גם לסטודנטים נמאס להיות עובדי קבלן

חברה נכתב על ידי

התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות מכריזה על תמיכה במאבק ההסתדרות לביעור העסקה קבלנית: "סטודנטים יוצאים לעולם התעסוקה ומגלים שאין להם זכויות"
יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, גלעד ארדיטי שוחח הבוקר עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן והביע תמיכה במאבק.

הבוקר (19.07) הודיעה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית על תמיכתה במאבק ההסתדרות נגד העסקה קבלנית, נושא בו עוסקת התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות לאורך השנים האחרונות. לדברי ההתאחדות ישנם אלפי סטודנטים וסטודנטיות במגזרים חיוניים לחברה כגון: עבודה סוציאלית, חינוך, סיעוד ועוד שמועסקים דרך קבלן. כמו כן, אלפים נוספים חוששים לעתידם המקצועי, וכעת פועלים לשנות את המציאות העגומה בה משרדי ממשלה גדולים מעסיקים באופן חסר אחריות ואף מנוגד לחוק מאות אלפי עובדי קבלן. התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הינה ארגון הגג של 65 אגודות סטודנטים בישראל ומייצגת למעלה מ 310,000 סטודנטים וסטודנטיות הלומדים באוניברסיטאות ובמכללות ברחבי הארץ.

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, גלעד ארדיטי מוסיף: " סטודנטים וסטודנטיות יוצאים לעולם התעסוקה ומגלים שאין להם זכויות. אחרי שהשקיעו שנים משמעותיות מחייהם כדי לעבוד במקצועות חיוניים וחשובים שמעצבים את פני החברה הישראלית כולה, הם מוצאים את עצמם נלחמים לבדם על זכויותיהם הבסיסיות. לא ייתכן שציבור כה מסור ומחוייב יועסק בתנאים נצלניים. יש לומר באופן ברור- העסקה קבלנית היא העסקה פוגענית ויש לבערה. אנו פונים למקבלי ההחלטות ודורשים מהם ליצור תכנית מפורטת לפתרון שכוללת יעדים מדידים בטווח זמנים הגיוני"

צילום מסך מתוך אתר ההתאחדות

צילום מסך מתוך אתר ההתאחדות

אוהד מלדסי יו"ר אגודת הסטודנטים באורנים, מסר בשם הסטודנטים לחינוך: "לא מתקבל על הדעת שעשרות אלפי מורי\ות הקבלן מועסקים\ות בתנאים סוציאליים שאינם שווי ערך למורים\ות שעובדים\ות בהעסקה ישירה. יתר על כך, תנאי העסקה של מורי\ות הקבלן גורמים באופן ישיר לחוסר ביטחון תעסוקתי הנובע מאי הידיעה המתמשכת לגבי המשך העסקה עתידי. כסטודנט המתקדם לעבר שוק העבודה אני חושש מהמצב הקיים. ממשלת ישראל חייבת לעצור את שיטת העסקה הקיימת אשר מרחיבה את הפערים החברתיים והכלכליים בחברה הישראלית".

עתליה רגב יו"ר ארגון הסטודנטים עו"סים שינוי: אנחנו, הסטודנטים לעבודה סוציאלית, לא מוכנים להיות דור העתיד של עובדי הקבלן. 75% מאיתנו צפויים לעבוד בשירותים המופרטים, להיות עובדות ועובדים סוציאליים בלי תנאים סוציאליים. המדינה מזלזלת ובועטת במקצוע שהוא לב ליבה של מדינת הרווחה. אנחנו יצאנו ועוד נצא לשטח עד שנשים סוף למגמה הזו."

  כתבות ווידאו שחבל לפספס