ידיעה כתובה |

: גילוי דעת בדבר חופש הביטוי – שנקר

חברה נכתב על ידי

ללא כל קשר לתפיסה פוליטית כזו או אחרת, חופש הביטוי, חירות המחשבה והביקורת הם ערכי יסוד שאנו מחויבים להם אישית ומוסדית. כאנשי אקדמיה, חוקרים, מהנדסים, אמנים, מעצבים ויוצרים אנו מצווים להגן על חופש הביטוי ללא פשרות.
מטרתו של כל מוסד אקדמי ראוי לשמו היא להצמיח אנשים עצמאיים, חושבים, פתוחים, וסובלניים. מאז ומעולם היו מוסדות התרבות, המחקר והיצירה – גם אם הם ניזונים ממימון ממשלתי – כר פורה למחשבה ביקורתית.

מדינה דמוקרטית מעודדת ביקורת זו גם כאשר היא כואבת וקשה לעיכול.
אנו מאמינים כי חברה שיש בה ביקורת עצמית נוקבת עולה באיכותה האנושית והדמוקרטית על חברה שבעת רצון, המתבשמת מהישגיה ומתעלמת מכשליה המוסריים והמוסדיים. ביקורת אינה זכות אלא חובה אזרחית, וכל אחד ואחת מאתנו מצווים בה, למען שיפור עצמי ושיפור החברה.

קרדיט: יעל בודשר וגל אוחיון

קרדיט: יעל בודשר וגל אוחיון

כאשר מדובר בחופש היצירה, המחקר והמחשבה – שתיקה אינה אופציה. הגבלת חופש הביטוי פוגעת באוניברסיטאות, מוסדות המחקר ובתי הספר לאמנות ועיצוב ובניסיון להקים קהילה הנושאת בגאון את עקרונות המחשבה העצמאית, הביקורתית והיצירתית.
כאנשי אקדמיה, חוקרים, מהנדסים, אמנים, מעצבים ויוצרים – וכאזרחים החשים מחויבות לחברה בה הם חיים – אנו תומכים בחופש היצירה של כל יחיד או קבוצה בחברה.

מנשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, נמסר כי "החדשנות והיצירתיות הישראליות מבוססות על עצמאות מחשבתית שאינה חוששת שלא ללכת בתלם. שנקר כמוסד מוביל באקדמיה הישראלית רואה לנכון להוביל לא רק בתחומי ההוראה והלמידה אלא גם בחשיבה ואחריות חברתית. אנו מקווים כי ישראל תמשיך לטפח את חירות המחשבה והביקורת תוך מחויבות לחברה בה אנו חיים ולגורלם של כל תושביה".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס