ידיעה כתובה |

: שבוע הזדהות בינלאומי עם בעלי החיים במעבדות

סביבה נכתב על ידי

מחר, יום שישי ה-17.4.15, בשעה 13:30 בצהריים, יציינו פעילי האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים את שבוע ההזדהות הבינלאומי עם בעלי החיים שבמעבדות הניסויים, במיצג מחאה בשדרות רוטשילד מול היכל הבימה. במסגרת המיצג, שנועד להעלות מודעות לאכזריות שבתעשיית הניסויים עבור מוצרי קוסמטיקה ונקיון, תוצב אמבטית קצף בלב השדרה, ובתוכה שחקנית שתתרחץ במוצרים שנוסו על בעלי חיים. למרגלות האמבטיה תיחשף הזוועה האמיתית שמאחורי תעשיית הניסויים: הדם והגופות של בעלי החיים ששילמו בחייהם עבור המקלחת הזאת. המיצג יתקיים במקביל לפעולות מחאה בערים רבות מסביב לעולם, בהן מציינים את שבוע ההזדהות עם בעלי החיים במעבדות בארה"ב, אנגליה, צ'כיה ועוד.

במהלך הארוע יעמדו חלק מהפעילים בדממה שהם אוחזים שלטים ולצדם נרות ומספר פעילים נוספים יחלקו פלאיירים ויעלו מודעות לאפליקציה החדשה שהשיקה האגודה, "בוחרים יופי". האפליקצה, שיצאה לפני כחודש, היא מדריך הצרכנים המעודכן והאמין ביותר שזמין היום בעברית, ויעזור לכל אחד לבחור מוצרים שלא נוסו על בעלי חיים. במקביל השיקה האגודה גם אתר אינטרנט חדש, המאפשר גם הוא גישה למדריך הצרכנים החדש, בכתובת www.choosing.co.il .

עדי וינטר, מנהלת האגודה מסרה כי " ניסויים בבעלי חיים הם רעה חולה שמקומה בדפים האפלים של ההיסטוריה, לצד העלאת קרבנות, סחר בעבדים וניסויים בבני אדם. בעלי החיים אינם מבחנה עם זנב, רכוש או סחורה, אלא יצורים חשים הזכאים לחיות את חייהם מבלי שיחתכו בבשרם ובגופם תחת אצטלה מדעית. ניסויים בבעלי חיים אינם מוצדקים מבחינה מוסרית ואף מהווים טעות מדעית. הגיעה השעה להתקדם אל עבר עולם המכבד את כל בעלי החיים החולקים אתנו את כדור הארץ."

מחמלה לפעולה (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

מעל רבע מיליון בעלי חיים עוברים ניסויים בייסורים בישראל, רובם מומתים בתום הניסוי. הניסויים במעבדות מתבצעים על מינים רבים של בעלי-חיים, החל ממכרסמים וכלה בכלבים, חתולים, סוסים וקופים. השבוע (27/5/2014) קיימו הארגונים המתנגדים לניסויים הללו מיצג והפגנה בלב תל אביב.
הופק ע"י: | עלה ב: 28/05/2014

כ-300,000 יצורים חיים שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו נוצלו ועונו בשנת 2013 בתעשיית הניסויים בישראל, כמעט כולם הומתו בתום הניסוי. נתונים אלה לא כוללים את עשרות אלפי בעלי החיים שעברו ייסורי תופת בניסויים הנערכים במערכת הבטחון.
ניסויים בבעלי חיים במעבדות כוללים: ניתוחים ללא הרדמה, גרימת מחלות קשות, הרעבה, חשמול, גרימת כווית, הלעטה ברעלים, הטלת מומים (כמו שיתוק, פציעה ועוורון), ניתוחים ללא הרדמה ועוד. הניסויים בבעלי חיים מתבצעים על מינים רבים של בעלי חיים, כולל מכרסמים, כלבים, חתולים, סוסים וקופים. רובם המוחלט של בעלי החיים מסיימים את חייהם רוויי הסבל הפיזי והנפשי בארובות משרפות המעבדות.

למעלה מ-80% מהניסויים בבעלי חיים המבוצעים בישראל נעשים במסגרת "מחקר בסיסי", שכל תכליתו סיפוק הסקרנות של חוקרים, ללא כל קשר להצלת חיים או תועלת משמעותית כלשהי. בדו"ח מבקר המדינה שהתפרסם בשנת 2011, מצא המבקר דאז מיכה לינדנשטראוס ליקויים חמורים בתפקוד המועצה לניסויים בבעלי חיים, הגוף המופקד על פיקוח ואישור הניסויים וגופים אקדמיים נוספים העוסקים בניסויים. בין השאר התריע המבקר על ניגודי עניינים, הזנחת בעלי חיים במעבדות והמתתם משיקולים כלכליים.

ניסויים בבעלי חיים, שכל מטרתם היא להכניס לשוק מוצר חדש שכל תכליתו היא התייפות וראווה, הם מתמציות הציניות והאכזריות: לאורך השנים נחשפו צילומים ממעבדות ניסויים בתחום הקוסמטיקה המתעדים ארנבונים הנתונים בסד בעוד עובדי המעבדה מזליפים לעינהם חומרים צורבים, עכברים וחולדות שעובדי מעבדה מפטמים בכוח בכימיקלים מסוגים שונים ובוחנים את המינון בו מחציתם מתו בייסורים – ניסויים המזעזעים את הלב והמצפון, ודאי כאשר כל תכליתם היא לעלות על מדפי הקוסמטיקה העמוס ממילא, עוד שפתון חדש או שמפו משופר.

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במודעות הציבורית לחוסר ההגיון והעוול שבביצוע ניסויים אכזריים בבעלי חיים, שכל מטרתם היא להכניס לשוק מוצר קוסמטיקה חדש. סקר של מינה צמח משנת 2014 מראה כי 55.2% מהישראלים לוקחים בחשבון שיקולים של צער בעלי חיים בבחירותיהם הצרכניות. ההתנגדות הציבורית הרחבה לניסוים בבעלי חיים בתחום הקוסמטיקה הביאה חברות קוסמטיקה רבות להפסיק לערוך ניסויים ולא להשתמש בחומרי גלם חדשים המנוסים על בעלי חיים.
תווית הארנב של האגודה הישראלית נגד ניסויים בבעלי חיים, המסמנת שלחברה מדיניות ברורה המתנגדת לניסויים בבעלי חיים, הפכה לאחת הדוגמאות המובהקות לכוחה של צרכנות מצפונית.

כפי שכתב הסופר ג'ורג ברנרד שו:
"…אם אינך יכול להשיג ידע מבלי לענות כלב, עליך להסתדר ללא אותו ידע. הידע היחיד שאנו מאבדים בכך שאסרנו התאכזרות הוא ידע מכלי ראשון בכל הנוגע לאכזריות עצמה, וזהו בדיוק הידע שאנשים הומאניים מעוניינים להמנע ממנו… אינך מכריע אם ניסוי הוא מוצדק או לא רק על ידי כך שהראית שיש בו שימוש כלשהו. ההבחנה איננה בין ניסויים מוצדקים וחסרי ערך, אלא בין התנהגות ברברית ומתורבתת. ויויסקציה (עריכת ניסויים בבעלי חיים), היא רעה חברתית משום שאם היא מקדמת ידע אנושי, היא עושה זאת על חשבון האופי האנושי".

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס