ידיעה כתובה |

: ההצבעה על חוק ההזנה בכפייה נדחה

חברה נכתב על ידי

בעקבות מסע לחצים של ח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה, הוחלט לדחות את ההצבעה שתוכננה להיום (יום ב') על חוק הזנה בכפייה בקריאה שנייה ושלישית. בשעה זאת, מתקיים דיון על החוק בוועדת הפנים. ח"כ יפעת קריב, מסיעת יש עתיד, שמובילה את המאבק נגד החוק הגישה עשרות הסתייגויות. יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, דרש מנתניהו לדחות את ההצבעה בשבוע, כדי לאפשר דיון מעמיק יותר בסוגיה, לה מתנגדים  כ-1,000 אנשי ונשות רפואה, סיעוד, בריאות נפש ורווחה שחתמו על עצומה המתנגדת בתוקף להצעת החוק ולשימוש הפוליטי שנעשה במקצוע הרפואה. בעצומה מוחים אנשי ונשות הרפואה על הכוונה לאשר את הצעת החוק שתתיר האכלה בכפייה של אסירים השובתים רעב. על פי העצומה, "הצעת החוק, מגלמת בתוכה הפרות חמורות של זכויות אדם ושל האתיקה הרפואית; עושה שימוש פסול ברפואה ובנשות ואנשי רפואה למען השגת יתרון פוליטי-בטחוני ותדמיתי; והיא עומדת בסתירה מוחלטת לחוק זכויות החולה, להצהרות ואמנות בינלאומיות העוסקות בזכות לבריאות ובאתיקה הרפואית".

עוד מוסיפים אנשי ונשות הרפואה בהצהרה נגד הצעת החוק שמאחוריה עומדים רשויות הביטחון, המשרד לביטחון פנים ומשרד הבריאות, כי היא "מקודמת תוך התעלמות גסה ומוחלטת של הממשלה ומקדמי החוק, מהתנגדותה ומעמדתה של הקהילה הרפואית בישראל, ההסתדרות הרפואית בישראל, המועצה הלאומית לביואתיקה ורופאים לזכויות אדם".

כזכור, מאז החלה לפני כחודשיים שביתת הרעב של העצורים הפלסטינים, במחאה על המשך המעצרים המנהליים, פועלת ממשלת ישראל לאישור זריז של הצעת החוק להאכלה בכפייה של אסירים שובתי רעב. כל זאת למרות שהאכלה בכפייה נחשבת לעינויים וחל עליה איסור מוחלט בהצהרת מלטה של ההסתדרות הרפואית העולמית.
לפני שבועיים, ביום שני (9.6), בהליך מזורז שבו נקראו חברי הכנסת להצבעה שלא על סדר היום, עבר החוק בקריאה ראשונה ואושר בשבוע שעבר בוועדת הפנים בהליך זריז וללא דיון, בצל התנגדויות ארגוני זכויות האדם ונשות ואנשי רפואה.

גם אנשי אקדמיה ואישי ציבור הביעו בסוף השבוע מחאה נגד כוונת הממשלה להביא היום (יום ב') לקריאה שנייה ושלישית בכנסת וניסו לגרום לחברי הכנסת לסגת מכוונתם לאשר את הצעת החוק. בעצומה שנשלחה לנשיא שמעון פרס ולנשיא הנבחר ראובן (רובי) ריבלין, נטען כי החוק מנוגד למשפט בינלאומי ולעקרונות שבועת הרופאים.

הקיבה ככלי נשק (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

סאמר עיסאווי בן ה-33 מהכפר עיסאוויה שבפאתי ירושלים, שוחרר מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שליט ונעצר לפני מספר חודשים בחשד להפרת תנאי שחרורו. נגד סאמר לא הוגש כתב אישום והוא מוחזק במעצר מנהלי – ללא משפט וללא הגבלת זמן, כשהמדינה מבקשת לגזור עליו את עונשו הקודם - שלושים שנות מאסר. במחאה על מעצרו הלא חוקי והלא לגיטימי פתח סמאר בשביתת רעב. לדרך המחאה שבחר סאמר יש מחיר כבד מאוד, הוא שובת כבר 200 ימים ונמצא בסכנת חיים. עצרות מחאה ותמיכה במאבקו של סאמר התקיימו בכיכר השעון ביפו ומול כלא איילון ברמלה, בו מוחזק עיסאווי.
הופק ע"י: | עלה ב: 06/02/2013

  כתבות ווידאו שחבל לפספס