ידיעה כתובה |

: היתר לבצע עינויים בחקירות

מדינה נכתב על ידי

הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל הוציא הודעה בה הוא מזהיר כי הודעת גורמי הביטחון כי חוקרי העצורים הפלסטינים במבצע "שובו אחים" להחזרת שלושת החטופים הישראליים, קיבלו היתרים משפטיים לחקירה תחת לחץ פיזי מתון, במסגרת נוהל "פצצה מתקתקת", אשר נוגד באופן חד משמעי את פסק-דין העינויים.
הועד קורא ליועץ המשפטי לממשלה להבהיר לכל הגורמים כי על פי החוק הישראלי כמו גם החוק הבינ"ל אין אפשרות לאשר מראש עינויים.

כתבת הטלווזייה החברתית העוסקת בעינויים וכוללת עדויות מפי שני מעונים, ישראלי ופלסטיני:

תמי מולד חיו, יו"ר הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, מסרה כי: "כאשר גורמי הביטחון מדווחים על 250 עצורים פלסטינים ויותר, גם הדאגה לשלום החטופים אינה יכולה להצדיק הפרה גורפת ובוטה כזו של החוק. יתר על כן, מעצם הצהרת גורמי הביטחון ניתן להבין שנוהל "פצצה מתקתקת" במקרה הזה יופעל נגד עשרות עצורים ללא מימוש זכות המפגש עם עורך דין מתוך מטרה להפעיל לחץ על העצורים ולעשות שימוש בענישה קולקטיבית כנגד האוכלוסייה הפלסטינית ככלל. גם בימים קשים אלה, חובה על כוחות הביטחון לפעול במסגרת החוק".

מופע מתוך תערכות "ויענונו" בהשראת עדויות של קורבנות עינויים:

השופט העליון מדמה עינויים (לדף הכתבה »)

ויענונו היא תערוכת אומנות בהשראת עדויות של קורבנות עינויים. במהלך התערוכה התקיימו מספר אירועים מיוחדים ובהם ערב "במת הבית" בו הועלו מספר מופעים, ביניהם הקטע - "השופט העליון מדמה עינויים" המציג שופט המנסה דרך דמיון מודרך לדמיין מה עוברים הקורבנות המעונים כאשר הם כפותים, אבל אינו מסוגל לראות את אנושיותם.
הופק ע"י: | עלה ב: 28/10/2012

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס