ידיעה כתובה |

: גם בחופשה מגיעה לתלמידים ארוחה חמה

חברה נכתב על ידי

הצעקת חוק של ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג ועמותת "ידיד" קובעת:
משרד הרווחה יספק ארוחות חמות בחופשת הקיץ לילדים ממשפחות מעוטות הכנסה.

ועדת השרים לחקיקה תדון ב"הצעת חוק ארוחה חמה לתלמיד בחופשה" של ראש האופוזציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג בשיתוף עם עמותת "ידיד", הקובעת כי כי כל תלמיד אשר משפחתו מטופלת על ידי שרותי הרווחה יזכה לארוחה חמה אחת לפחות, במסגרת החופשות מבית הספר.

בדברי ההסבר להצעת החוק, עליה חתומים גם יו"ר סיעת העבודה ח"כ איתן כבל וחברי הכנסת נחמן שי, קארין אלהרר, ניצן הורוביץ, ודב חנין נאמר כי "הפעלת פרוייקט "ארוחה חמה" במסגרת יום הלימודים הארוך בבתי הספר היא דבר מבורך אך אין בה בכדי לתת פתרון לילדים הנזקקים בתקופת החופשות מבית הספר. בסה"כ למעלה מ-100 ימים בשנה מוקדשים לחופשות "ארוכות" מבית הספר ועל המדינה לדאוג לביטחונם התזונתי של ילדיה גם בתקופת החופשה."

ביצוע פרוייקט "ארוחה בחופשה" יחול על הרשויות המקומיות באמצעות מחלקות הרווחה והשרותים הקהילתיים וזאת במימון של משרד הרווחה והשירותים החברתיים ובהשתתפות סמלית של הורי התלמידים הזכאים. יודגש כי מדובר בחופשות שאורכן עולה על 3 ימים (כולל ימי שישי ושבת).

לדברי הרצוג "לצערנו מדיניות הממשלה הנוכחית ובעיקר קיצוץ קיצבאות הילדים הביאו לצורך מיוחד לספק לכל ילד ארוחה מזינה בימי הלימודים ובימי החופש. יש לזכור כי למעלה מ- 780 אלף ילדים שנזקקים לסיוע של המדינה על מנת לקבל ארוחה חמה מידי יום. אני שמח לשתף פעולה עם עמותת "ידיד" במטרה לקדם את הנושא במסגרת חקיקה בכנסת."

רן מלמד, סמנכ"ל "ידיד", שכתבה את הצעת החוק אומר כי "מתן ארוחה בחופשה לתלמידים הוא גם מנוף תעסוקתי חשוב לאוכלוסייה מוחלשת שתוכל למצוא עבודה גם בתקופת החופשות ובמיוחד החופש הגדול ובכך יסייע לצמצום פערים חברתיים."

הצעת החוק היא אחת משורה של הצעות חוק שכתבה עמותת "ידיד" ומקודמות על ידי ח"כ הרצוג העומד גם בראש השדולה לבטחון תזונתי בכנסת. בתקופתו כשר הרווחה המליץ הרצוג על הקמתה של המועצה לבטחון תזונתי אשר פועלת מזה כשנה וחצי במשרד הרווחה וממליצה לממשלה על מדיניות הבטחון התזונתי למדינת ישראל.

משרד הרווחה ערך בעבר פיילוט המבוסס על הצעת החוק. מסקנות הפיילוט שהתקיים במשך שנתיים בשיתוף עם קרן רש"י, הוכיחו בצורה חד משמעית כי יש חשיבות גדולה ביותר לקיים מודל של ארוחה חמה לתלמידים במהלך החופש הגדול.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס