ידיעה כתובה |

: דיון בתכנית הגן הלאומי בהר הצופים

סביבה נכתב על ידי

בשעה 14:00 תדון ועדת המשנה לערעורים של המועצה הארצית לתכנון ובניה בערר שהגישו תושבי שכונות אל- עיסאוויה וא- טור נגד התכנית להקמת גן לאומי "מורדות הר הצופים". לטענתם, הגן הלאומי ימנע כל אפשרות פיתוח עתידי של השכונות ויטיל אסון תכנוני עליהן.

כזכור, בנובמבר האחרון, דנה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של ירושלים בתכנית זו שאושרה באותה הוועדה. ימים ספורים לפני האישור, הודיע השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, כי הוא מקפיא את תמיכתו בתכנית ונציגי המשרד לא יציגו אותה בדיון. למרות הביקורת הציבורית והקפאת תמיכתו של השר, התכנית אושרה. בתוך כך, הגישו התושבים ערר למועצה הארצית לתכנון ובנייה, אשר צפויה לדון בה היום באכסניית הנוער בבית וגן בירושלים, בשעה 14:00.

כתבה שהפקנו על אישור התכנית וההתנגדויות לה:

הגנים הלאומניים (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

בעוד מתקיים לכאורה משא ומתן בין ממשלת ישראל לרשות הפלסטינית ובעוד מהדהדת קריאתו של בנימין נתניהו לאבו מאזן, להגיע ולנאום בכנסת, ממשיכה ישראל לקבוע עובדות בשטח ולהמשיך להשתלט על שטחי C ומזרח ירושלים. בשבוע שעבר, הוחלט בוועדה המחוזית במשרד הפנים לאשר את הקמתו של גן לאומי במורדות המזרחיים של הר הצופים, בין השכונות הפלסטיניות עיסוויה וא-טור. ההחלטה התקבלה למרות התנגדותו של השר להגנת הסביבה עמיר פרץ ולאחר ישיבה מרתונית בה הציגו התושבים בסיוע עמותת "במקום" חלופות לתוכנית.
הופק ע"י: | עלה ב: 26/11/2013

בערעור טוענים התושבים כי הגן הלאומי, המשתרע על כ-750 דונם, כולל את עתודות הקרקע האחרונות והיחידות עבור השכונות, הצפופות מאוד ממילא. בנוסף, הם קוראים לוועדה לדחות את התכנית להקמת הגן הלאומי במתכונתה הנוכחית ובמקום זאת להורות על עריכתן של תכניות חדשות לשכונות, תוך מתן מענה לצורכיהם הדחופים בתחום הדיור, הצורך במבנים ציבוריים לחינוך ובריאות וגם לשטחים פתוחים. לטענתם, גם ללא הכרזה על השטח כגן לאומי, ניתן לשמור על חלקים מהאזור כשטח פתוח וירוק.

בשנת 2004, תושבי אל-עיסאוויה, בסיוע עמותת 'במקום', החלו לקדם תכנית מתאר לשכונה שתאפשר בנייה ופיתוח בשכונה ותעצור את הריסות הבתים. מספר חודשים מאוחר יותר התחילו גם תושבי א-טור הסמוכה בהכנת תכנית דומה. אולם, כתגובה לשתי התכניות הללו החלה רשות הטבע והגנים הלאומיים בתכנון גן לאומי על השטח שבין שתי השכונות. במשך כשנתיים נערכו עשרות פגישות תיאום בין מתכנני אל-עיסאוויה ונציגי תושביה ובין אנשי רשות הטבע והגנים, ואף הגיעו לפשרה מוסכמת לפיה הגן הלאומי יתקיים בגבולות קטנים יותר כך שיתאפשר פיתוח של שכונת עיסאוויה לכיוון דרום. התכנית הנוכחית להקמת הגן מתעלמת לחלוטין מההסכמות שהתקבלו בעבר ואף מרחיבה את השטח המיועד לגן הלאומי.

IMG_0039

מתוך: אתר "במקום", מורדות הר הצופים ושכונות אל- עיסאוויה וא- טור

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס