ידיעה כתובה |

: תאילנדים מתים בשקט

חברה נכתב על ידי

ארגון העובדים "מען" חושף נתונים שפורסמו ביום שישי (28.3) המצביעים על כך שבחמש שנים האחרונות מתו בארץ 122 עובדים תאילנדים. מעבר לדיון הרפואי על תסמונת המוות הלילי הפתאומי, עולה תמונה של עובדים השבויים במערכת ניצול שאינה מאפשרת להם להגן על בריאותם, ואשר גובה חיי אדם.

מעבידים ישראלים מעדיפים את התאילנדים על עובדות ועובדים מקומיים מאחר והם כוח עבודה זול ומפוחד, שאינו מודע לזכויותיו או שאינו מעז לדרוש אותן, ולא משום שאין מספיק עובדים מקומיים, או כי התאילנדים עובדים יותר טוב, כפי שטוען משרד החקלאות.

נתוני "קו לעובד" מתארים את תנאי העסקתם של העובדים התאילנדים: חסרי נגישות לסיוע רפואי בעת הצורך, אי – תשלום על ימי מחלה ואשפוז, עבודה ממוצעת של 15 שעות ביום (המסכנת את בריאותם), שכר פוגעני ונמוך שלא מעוגן כחוק ועוד.

לא זו בלבד, ארגון העובדים מען קורא מזה שנים להפסיק את יבוא העובדים התאילנדים התופסים 60% ממקומות העבודה בענף. זאת כאשר בידו ניסיון מוכח של נשים ערביות המחפשות עבודה בחקלאות אך נחסמות כי המשקים רוויים בעובדים תאילנדים; הממשלה הוציאה אינספור החלטות להוריד את מכסת העובדים הזרים בהדרגתיות כדי לעודד את תעסוקת הנשים הערביות, אך הלובי של החקלאים מעביר שנה אחר שנה החלטות להעלות את המכסה.

תופעת העובדים התאילנדים אינה מוסרית ואינה כלכלית. היא מהווה סחר בבני אדם, תוך מתן בוננזה לחברות כוח האדם ולחקלאים. העלות למשק הישראלי של 20,000 נשים ערביות ללא עבודה היא מיליארד שקל.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס