ידיעה כתובה |

תושבי וואדי אל-נעם עותרים נגד עיור בכפייה

חברה נכתב על ידי

תושבי הכפר הבדואי הלא מוכר וואדי אל נעם, האגודה לזכויות האזרח ועמותת 'במקום- מתכננים למען זכויות תכנון', עתרו ביום רביעי, 05.03.2014, לבג"ץ בדרישה לבטל את התכנית להרחבת העיירה שגב שלום שמטרתה העיקרית היא להעביר לעיירה את 10,000 תושבי הכפר בניגוד לרצונם.
שנמצא בתחומי המועצה האזורית רמת חובב, נוצר בשנות החמישים כאשר תושבים בדואים מהנגב הועברו אליו בהוראת הממשל הצבאי. מאז ועד היום, נחשב היישוב ל"זמני" והוא אינו מחובר לתשתיות המים, החשמל, הביוב, הטלפון או לרשת הכבישים, ותושביו סובלים ממחסור חמור בשירותי חינוך, רווחה ותברואה.
בנוסף בעשורים האחרונים הוקמו ליד הכפר כמה מהאתרים המסוכנים ביותר לבריאות ולסביבה הקיימים בישראל: אזור התעשייה רמת חובב, המייצר מטרדי ריח קשים וזיהום חמור של אוויר, קרקע ומים, נמצא רק כמה מאות מטרים מהכפר. וממזרח אזור התעשייה הצבאית רמת בקע, המשמש, בין היתר, להטמנת כל החומרים הנפיצים במדינת ישראל.
לפי העתירה המדינה המדינה ממשיכה לכפות את הפתרון היחיד לו התושבים מתנגדים העברתם הכפויה לשכונות מגורים צפופות בעיירה שגב שלום.
לבאד אבו-עפאש, יו"ר הועד המקומי של הכפר, אמר לחברי המועצה הארצית כי: "שנים ארוכות קיימנו משא ומתן עם הרשויות, חזרנו ואמרנו, אנחנו גמישים ומוכנים לנהל משא ומתן על כל דבר, חוץ משגב שלום. אנחנו מבקשים יישוב במתכונת חקלאית שיתאים לחיים שלנו כבדואים".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס