בשעה זו מתקיים דיון בוועדת הכלכלה, בראשות חבר הכנסת הפרופסור אבישי ברוורמן, בו נציגי משרד התחבורה, האוצר והכלכלה מציגים את המודל הכלכלי התומך בהקמתם של שני רציפי נמל חדשים, את המודל הרצוי להפעלתם ואת אופן מימון בניית התשתיות. כמו כן, יוצגו חלופות שנבחנו, מודלים דומים בעולם ובדיקות היתכנות שנערכו.
את הכינוס יזם חבר הכנסת עמר בר לב, בטענה כי מבדיקה שערך לא מצא מודל מסודר שנערך על ידי משרד התחבורה, הכלכלה או האוצר שמתאר ומסביר את המודל הכלכלי וההצדקה הכלכלית לבנייתם של שני רציפי נמל חדשים, שעלותם הכוללת הינה כעשרה מליארד שקלים.
בין הנוכחים בוועדה, שר התחבורה ישראל כץ, המוביל את הרפורמה בנמלים שהתבטא בכנס התשתיות של ה"ארץ" לפני כשבוע ואמר "לא דנים מי יהיו העובדים בנמלים החדשים ואיך הם יעבדו. לא יהיו שום מגבלות על הנמלים החדשים. אם נמל אחד יהיה בהפסקת בר-מצווה, האניות יגיעו לנמל השני", וראשי וועדי עובדי נמל אשדוד וחיפה, שכזכור לפני כשלושה שבועות הובילו מהלך שבו התפקדו כשלושת אלפים עובדי הנמלים ומשפחותיהם למפלגת הליכוד, במטרה לצבור כוח פוליטי שיאפשר להם לנדות את השר כץ מצמרת המפלגה.
הוספת תגובה לכתבה