ידיעה כתובה |

: תקרית אלימה בתורמוס עיא

מדינה

ניצל על ידי פלסטינים וחזר לאיים עליהם: בווידיאו נצפה אחד מהצעירים שהיה מעורב בתקרית בה נלכדו פעילי הימין הקיצוני בכפר קוסרא, מאיים באלימות על הפלסטינים מתורמוס עיא. תקרית זו באה אחרי בוקר מתוח שתחילתו בגילוי של כ-700 שתילים שנעקרו בתורמוס עיא.

הבוקר גילו פלסטינים מתורמוס עיא על עקירת שתילי עצים בחלקה הסמוכה למאחז עדי עד. הדיווח הראשוני הוא על כ-700 שתילים שנעקרו. בעקבות האירוע יצאו פלסטינים זועמים להרוס מבנה ישן באדמה פלסטינית שמתנחלים קיצוניים השתלטו עליו לטענתם. למקום הגיעו גם המתנחלים והתפתח עימות.

כחלק מהעימות זיהה איש השטח של "רבנים למען זכויות האדם", זאכריה סדה, את אחד מפעילי הימין הקיצוני שהגיעו לתקוף את הכפר קוסרא ונתפסו על ידי הפלסטינים. פעילי הימין הקיצוני נתפסו אז בכפר קוסרא וסדה היה בין הפלסטינים שהגנו עליהם מפני צעירים זועמים מהכפר. כעת זיהה סדה את אחד מאותם פעילי ימין קיצוני מניף מקל ומאיים על הפלסטינים, ותיעד זאת.

 

tormous

מתוך הוידאו שצילם זאכריה סדה, "רבנים לזכויות אדם"

חיילי צה"ל הפרידו בין הניצים ומנעו אלימות קשה יותר. אנו מברכים אותם על כך, וקוראים לכוחות הביטחון לדאוג למנוע מראש את ההתנכלויות המתמשכות והאפלייה השיטתית שמעלה את מפלס המתח והנפיצות. כפי שידעו כבר חז"לינו: חרב באה לעולם על עינויי הדין ועל עיוות הדין, ועל המורים בתורה שלא כהלכה.

וידיאו נוסף של חיילים מונעים עימות:

1947701_10152197324848449_1478295663_n

צילום: זאכריה סדה, "רבנים לזכויות אדם"

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס