ידיעה כתובה |

: לא להריסת אום אלחיראן

חברה נכתב על ידי

ביום שני, 9.4.2018, הוגשה עתירה לבג"צ בדרישה לעצור את הריסת הכפר אום אלחיראן ופינויו. לפני כשלושה שבועות, ב- 21.3.18, הגיעו נציגי ההוצאה לפועל לכפר והגישו לתושבים צווי הריסה. הריסת הכפר תשאיר את 350 תושביו ללא קורת גג.

עורכות הדין סוהאד בשארה ומאיסאנה מוראני ממרכז עדאלה כתבו בעתירה כי התכלית של הריסת הכפר היא באופן ברור גזענית, שכן מטרתה היא להקים יישוב ליהודים בלבד על חורבות הכפר אום אלחיראן. בנוסף, נטען בעתירה כי "העובדה שהפינוי יעשה על מנת לבנות את חירן, שיהיה פתוח אך ורק ליהודים, פוגעת בזכות של העותרים לכבוד המגיעה לדרגת השפלה כי היא מתייחסת אליהם כאל חפצים אשר ניתן להעבירם בנקל ממקום למקום על בסיס גזעני".

צפו בראאד אבו אלקיען, תושב אום אלחיראן, שאיבד את דודו בנסיון ההריסה הקודם בכפר, מדליק משואה למען חיים משותפים בטקס הדלקת המשואות האלטרנטיבי: 

משואה למען חיים משותפים (לדף הכתבה »)

ראאד אבו אלקיען לא נשבר, למרות רצח דודו והרס בתים בכפרים הבדואים, ומאמין בחיים בשותפות מלאה בין יהודים וערבים, כמי שנולד כאן, ואין לו ארץ אחרת. הטקס התקיים בירושלים במקביל וכאלטרנטיבה לטקס הממלכתי (1/5/2017) והוא מאורגן ע"י תנועת יש גבול זו השנה ה-20.
הופק ע"י: | עלה ב: 04/05/2017

עוד נכתב בעתירה, כי הפינוי אינו מחוייב מהחלטת בית המשפט העליון משנת 2015 – שאומרת כי רשות מקרקעי ישראל יכולה לפנות רק בתנאי לקיומו של דיור חלופי, זמין ונאות – וכי שינוי הנסיבות מחייב שקילה מחדש את ההחלטה לפנות את התושבים. לאחר פסק הדין של בית המשפט העליון, פרסמה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה – מחוז דרום, החלטה ממנה עולה, כי "על-פי בדיקה שנערכה על-ידי הרשות להסדרת התיישבות הבדואים, לא ניתן מבחינה שבטית-חמולתית להסדיר את ההתיישבות של אוכלוסיית אום אלחיראן בשכונות אחרות בחורה שטרם אוכלסו". אם כך, אין לרשות מקרקעי ישראל כל פתרון הולם לתושבי אום אלחיראן. משמע שאין לרשות מקרקעי ישראל תחלופה הולמת לתושבי אום אלחיראן.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס