ידיעה כתובה |

: עריקה מצבא אריתראה יכולה לשמש כעילת מקלט

חברה נכתב על ידי

החלטה של בית הדין לעררים קבעה היום (ה', 15/2/2018) כי עריקות מצבא אריתריאה יכולה לשמש עילה למקלט. בפסק הדין שהתקבל בעקבות הליך משפטי של הקליניקה לזכויות פליטים באוניברסיטת תל אביב קבע בית הדין לעררים כי העורר, אריתראי, שערק משירות צבאי מצבא אריתראה הוכיח כי "יש חשש מבוסס היטב לרדיפה בשל דעה פוליטית המיוחסת לו ע"י שלטונות ארצו כתוצאה מעריקתו משירות צבאי".

פסק דין זה מהווה תקדים ביחס לבקשות מקלט של אלפי אריתראים שנדחו בעקבות חוות הדעת של רשות האוכלוסין וההגירה לפיה עריקה מצבא אריתראה אינה נחשבת לעילת מקלט. ח"כ דב חנין פרסם פוסט בדף הפייסבוק שלו בו נכתב כי "ההחלטה הזו שומטת את הקרקע תחת הקביעות השקריות של הממשלה כי לא מדובר בפליטים. כעת מסתבר שאלפי בקשות למקלט של אריתראים נדחו בניגוד לפרשנות המקובלת בעולם לאמנת זכויות הפליט".

עו"ד ענת בן דור, מהקליניקה לזכויות פליטים באוניברסיטת תל אביב מסרה בתגובה: "אנחנו שמחים שבית הדין, אחרי התדיינות ארוכה בה הוצגו ראיות רבות העמיד את הדין על מכונו ומצטערים על כך שבמשך השנים בהן התיק היה תלוי ועומד נדחו אלפי בקשות דומות של מבקשי מקלט שערקו מצבא אריתראה. אנחנו מצפים שכעת רשות האוכלוסין תדון מחדש בבקשות של אזרחי אריתראה שנדחו על סמך פרשנותה, שנפסלה כעת על ידיד בית הדין שקבע כי איננה בסטנדרט הבין-לאומי הנדרש על פי אמנת הפליטים של האו"ם".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס