ידיעה כתובה |

: אלפי ילדים בנגב ללא גני ילדים

חברה נכתב על ידי

בעוד יומיים תתחיל שנת הלימודים, ולאלפי ילדים ערבים-בדואים בנגב עדיין לא יהיה גן ילדים ללכת אליו. משרד החינוך ממשיך להפר את חוק חינוך חובה, והפתרון היחיד שהוא מציע מסוכן, יקר, ומנוגד לכל הגיון חינוכי.

כדי לפתור את משבר הגנים בנגב, עובדות עמותת סיכוי והמועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים כבר שנתיים, ומפעילות לחץ אינטנסיבי על משרדי הממשלה בדרישה לבניית הגנים החסרים בכל כפר וכפר. הלחץ משפיע, אבל לא מספיק. יש צורך בלחץ ציבורי נוסף כדי להצליח.

ל-5,000 ילדים ערבים בנגב אין גן ילדים ללכת אליו. הצטרפו עכשיו למכתב הדחוף לשר בנט: https://actionsprout.io/4BEDCC

ممنوع علينا السكوت عن هذا التمييز: بعد أسبوع سيتم افتتاح العام الدراسي، بينما سيبقى 5,000 طفل عربي في النقب دون حضانات تأويهم. شاهدوا هذا الفيديو وانضموا إلى المطالبة العاجلة للوزير بينت – لأن التعليم حق لكل الأطفال: https://actionsprout.io/4BEDCC

Posted by ‎עמותת סיכוי جمعية سيكوي‎ on Thursday, August 24, 2017

מחדל גני הילדים הוא חלק מתמונה כוללת של פגיעה באזרחים הערבים-הבדואים בנגב, שכוללת גם שיטות של משרד הפנים לשלילת אזרחות המונית. הפתרון שמציע משרד החינוך לבעיה הוא הסעת התלמידים לישובים מרוחקים. זהו פתרון פסול מבחינה בטיחותית, חינוכית ותקציבית.
הפתרון הראוי והנכון הוא הקמת מרכזי שירותים חיוניים בכל הישובים שבהם אין עדיין גני ילדים, ולהקים את גני הילדים החסרים בכפרים שבהם גרים הילדים, בלי צורך בהסעות מיותרות. פתרון זה הוא חוקי לחלוטין אפילו בישובים הלא מוכרים: תיקון 40 לתכנית המתאר המחוזית מאפשר הקמת מרכזי שירותים חיוניים חדשים, כפי שנעשה כבר בעבר בעשרה ישובים. זה פתרון ישים בטווח קצר, הוא אינו יקר, הוא בטיחותי, והוא נותן מענה אמיתי לילדים ומשפחותיהם. ניתן להצטרף לחתימה על מכתב לשר החינוך בנט בנושא בלינק זה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס