ידיעה כתובה |

: שוטרים ירו למוות בנערה בת 16 שהניפה סכין

מדינה נכתב על ידי

ב-7/5/2017, נורתה למוות פאטמה חג'יג'י, בת 16, תושבת קראוות בני זייד. בצלם טוענים שלא נשקפה לשוטרים סכנה ממשית.

בשעות הערב התקרבה חג'יג'י למחסום מתכת משטרתי, סמוך למדרגות המובילות לשער שכם במזרח ירושלים. חג'יג'י עמדה במקום והניפה סכין לעבר חמישה חמישה שוטרים ושוטרי מג"ב, שעמדו מצד השני של המחסום. השוטרים ירו בה למוות. מתחקיר בצלם עולה כי חג'יג'י לא סיכנה את השוטרים וכי השוטרים ירו לעברה לפחות עשרה כדורים. השוטרים עמדו מאחורי מחסום מתכת והיו ממוגנים וחמושים, מדוע היו זקוקים לירי בנערה שעומדת במקום עם סכין?
מפקד מחוז ירושלים במשטרת ישראל, ניצב יורם הלוי, קבע כי הירי היה חוקי וראוי: "כוחות משטרה ומג"ב פרוסים בעיר בכל המוקדים. נמשיך לשמור על ביטחון התושבים. כל מי שינסה לפגוע באזרחים ושוטרים יתקל בתגובה נחושה ומיידית".
מקרה נוסף אירע בשבוע שעבר במחסום חיזמה, נהרג צעיר ישראלי כבן 19, ששמו לא פורסם. לטענת המשטרה הצעיר רץ לעבר אנשי כוחות הביטחון "כשהוא אוחז בדבר מה בידיו", שהתברר לאחר מכן כסכין. הצעיר נורה למוות בידי מאבטח אזרחי המוצב במחסום. לפני כחודש ירו שוטרי מג"ב למוות ביסהאם נימר, בת 49, שהניפה לעבר שוטרי מג"ב מספריים מעברו השני של מחסום משטרתי.
אירועים אלו מטלטלים ומעלים ספקות כמו האם היד קלה על ההדק? מתי נשקפת סכנה ממשית המצדיקה הרג? העולה מנתונים אלו של בצלם הוא שישנו פער בין העמדה האוסרת ירי ללא סכנה ממשית לבין מציאות שבה נהרגים אנשים שספק מהווים סכנה.

מעצר צעיר פלסטיני במזרח ירושלים

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס