ידיעה כתובה |

: הריסות ביפו בערב הרמדאן

חברה נכתב על ידי

דחפורים של מנהל מקרקעי ישראל הרסו הבוקר (05.06.2016) חלקים משלושה בתים של תושבים ערבים ברחוב בצרה ביפו

על פי הדיווח באתר yaffa48.com הדחפורים, מלווים ע"י כוחות מיוחדים של משטרת ישראל, הרסו גדר בבית הראשון, שלושה חדרים בבית השכן ועוד שני חדרים בבית השלישי. מדובר בהרחבות "לא חוקיות", שנבנו כדי להגדיל את הבתים הקיימים כך שיענו על צרכי המשפחות.

הרשויות לא מאפשרות לתושבי השכונות הערביות-פלסטיניות ביפו להסדיר את הבנייה באופן חוקי. בהיעדר תוכניות מתאר להרחבת הבנייה ובהיעדר פתרונות דיור לצעירים, משפחות רבות נאלצות לבנות על שטחן ללא רישיון ומסתכנות בהריסה. בתקופה האחרונה התבצעו מספר רב יחסית של הריסות בתים ביפו ועל פי ההערכות הרשויות צפויות ליישם עוד מספר הריסות בימים הקרובים.

צפו בוידאו של אמיר אטרש מן ההריסות הבוקר

יהודית אילני, פעילה חברתית וכתבת הטלוויזיה החברתית אמרה כי ביצוע ההריסה דווקא בערב חג הרמדאן מעיד על ביטחון מוגבר מצד המדינה. לדבריה, מדובר בעליית מדרגה חמורה שנובעת ככל הנראה מסגירת הוועדה העממית של יפו (מסיבות כלכליות) וסגירת העמותה למען צדק חברתי (שנסגרה יחד עם הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלמית מחוץ לחוק), שני גופים שנתנו גב ארגוני ומשפטי למשפחות שבתיהם נהרסו.
כעת, בהיעדר הגנה משפטית וקהילתית חזקה לתושבים הערבים, רשויות המדינה מרגישות כי ההתנגדות להריסות תהיה חלשה גם היא, והן מרחיקות לכת עד כדי הריסת בתי מגורים בדיוק לפני ארוחת החג ותחילת חודש הצום.

הריסת אחד הבתים הבוקר (05.06.2016) קרדיט: yaffa48.com

הריסת אחד הבתים הבוקר (05.06.2016)
קרדיט: yaffa48.com

  כתבות ווידאו שחבל לפספס