ידיעה כתובה |

: תכנית הבנייה במצפה נפתוח תרד מדיוני הותמ"ל

סביבה נכתב על ידי

ניצחון לציבור: בזכות 10,000 התנגדויות שהוגשו, תכנית הבנייה במצפה נפתוח תרד מדיוני הוועדה לקידום מתחמים מועדפים ותעבור לדיון בוועדה המחוזית. מגמה ירוקה: "זהו ניצחון גדול, מערכת התכנון עשתה הפעם את הדבר הנכון, אבל הדרך לתכנון אחראי בישראל עוד ארוכה".

אתמול (01/06/16), הודיעה הותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים)  כי לא תדון בתוכנית לבניית 1400 יחידות הדיור במורדות רמות, הידועה בשם מצפה נפתוח, ובמקומה תדון בתוכנית הועדה המחוזית. זאת לאחר שהתוכנית הגיעה השבוע לשלב ההתנגדויות בותמ"ל, וחלק מההתנגדויות הוצגו בפניה. במהלך החודשים האחרונים הוגשו לוועדה כ-10,000 התנגדויות אישיות, בנוסף להתנגדויות מארגוני סביבה כגון מגמה ירוקה, קק"ל ועמותת רמות למען הסביבה.

6a932741-a0c2-43cc-8d4a-2622d6c5f63d

צילום: מגמה ירוקה

על מנת להבין את חשיבות המאורע, כדאי להסביר כי מצפה נפתוח הינו שטח פתוח הצמוד לשכונת רמות, והוא ביתם של עדר הצבאים הגדול בהרי יהודה, וזאת בנוסף לשועלים ומינים רבים של ציפורים החיים במקום.  למרות שהמאבק של ארגוני הסביבה כנגד תכנית הבנייה באזור עוד רחוק מסיום, עצם העברת הדיונים מהוועדה המהירה לוועדה המחוזית מהווה נקודת אור ואופטימיות שכן הותמ"ל, ועדה מהירה לאישור תכניות בנייה, ,עוקפת את מוסדות התכנון הרגילים. לוועדה מתכונת מצומצמת של אנשי מקצוע, היא פחות שקופה לציבור, וכמעט שלא ניתן לערער על החלטותיה. כעת, עם מעבר הדיונים לוועדה המחוזית, הסיכוי לעצור את תכנית הבנייה גדל באופן משמעותי.

e0cf0864-deaf-436f-b232-ec33a3f26d04

צבי במצפה נפתוח. צילום: אלכס גייפמן

אורי נחמני, מארגנת קהילתית במגמה ירוקה: "זהו צעד נכון של מערכת התכנון, תכנית בנייה כל כך שנויה במחלוקת באזור בעל חשיבות אקולוגית כמו מצפה נפתוח חייבת להיות שקופה לציבור, ונגישה לאנשי מקצוע. עם זאת, מצפה נפתוח הוא רק לסימפטום לבעיה גדולה יותר של מוסדות התכנון בארץ, שהופכים במהירות מדאיגה מגופים מקצועיים בלתי תלויים לוועדות חותמת גומי, שבונות לעשירים בלבד, ובטח שלא פותרות את משבר הדיור. הדרך עוד ארוכה, ונמשיך להיאבק".

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס