ידיעה כתובה |

: אישה התעלפה הבוקר בלשכת התעסוקה במזרח י-ם

חברה נכתב על ידי

אישה התעלפה הבוקר (13/4/2016) בלשכת התעסוקה במזרח ירושלים בשל לחץ וצפיפות. מזה כשלושה שבועות מכונת ההתייצבות האוטומטיות מושבתת, והשתיים הנותרות קורסות תחת הלחץ. הבוקר למשל, תפקדה רק מכונה אחת ובהמשך גם היא הפסיקה לפעול. הדובר המשפטי של לשכת התעסוקה הודיע לארגון העובדים מען כי הוא אינו חייב דין וחשבון לאיש.

אישה התעלפה הבוקר בלשכת התעסוקה במזרח ירושלים עקב צפיפות ולחץ רבים. הבוקר (13/04/16) רק אחת משלוש מכונות ההתייצבות האוטומטית פעלה, ונוצר תור ארוך במיוחד, זאת בנוסף לגשם שירד. גם הגגון הארעי שמוצב מעל המכונות כדי לתת מחסה מהגשם היה פתוח למחצה ולא סיפק הגנה. בארגון מען מספרים כי "מדי פעם נשפכו ליטרים של מים שנקוו על הגגון על ראשיהן של דורשות העבודה אשר ניסו להצטופף מתחתיו" ומדווחים כי בהמשך היום, גם המכונה השלישית הפסיקה לפעול.

בכל יום מתייצבות בלשכת התעסוקה שבמזרח ירושלים בין 400 ל- 600 דורשות עבודה. הנשים אמורות להירשם באמצעות 3 מכונות התייצבות אוטומטיות, אולם מזה שלושה שבועות אחת המכונות מקולקלת. התקלה במכונה גרמה להתמוטטות תכופה של שתי המכונות הנוספות שלא עומדות בלחץ. בארגון מען מספרים כי הגיעו לידהם מאות תלונות מפי מתייצבות על כך שהחל מתחילת החודש הן ממתינות למעלה משעתיים וחצי בעמידה.

3

התור בכניסה ללשכה, לפני מספר ימים. צילום: מען

לפני כשבועיים (29/03/16) פנה הארגון למנהל הלשכה, משה בקר, בדרישה לתקן את המכונה המקולקלת, אולם רק לפני שבוע הודיע בקר כי נפתחה קריאה לביקור טכנאי. שלשום, בעקבות תלונה כי המכונה עדין מקולקלת, פנה מען שוב למנהל הלשכה. התשובה שנתקבלה מבקר הייתה ש"הטיפול בידי גורם חיצוני", וכי הוא מקווה שהתקלה תתוקן בהקדם.

לאור העיכוב בטיפול, והסבל הרב של דורשות העבודה המתייצבות במקום, פנה מען עוד באותו יום לממונה על מנהל הלשכה, ודרש "לפעול בדחיפות לתיקון התקלה, ולספק הקלות לדורשי העבודה בהתאם, כך שהם לא יפגעו בשל העיכוב שחל בתיקון המכונה". בתשובה לפנייה, ענה אמש היועץ המשפטי של שרות התעסוקה, כי המוסד איננו מוכן לספק כל תשובה בעניין המכונות, וכי די בשתי המכונות הפעילות לטיפול בקהל. לא נמסר כל מועד או צפי לתיקון המכונה.

4

התור בכניסה ללשכה, לפני מספר ימים. צילום: מען

מארגון העובדים מען, המייצג מאות דורשות עבודה מול שירות התעסוקה, נמסר: "הפגיעה המתמשכת בהן תוך סירוב לספק כל דין וחשבון, איננה ראויה למוסד ציבורי שאמון על שירות הציבור, שמספק שירות חיוני, ושיש לו סמכות לשלול קצבאות קיום".

  כתבות ווידאו שחבל לפספס