ידיעה כתובה |

: ישראל חוסמת מעבר בשר וחלב למזרח ירושלים

מדינה נכתב על ידי

כוחות צה"ל מונעים מסוחרים פלסטינים להעביר סחורות למזרח ירושלים מזה שבוע. סחורות של חמש חברות מזון נחסמו ע"י ישראל, מדובר בכ-40% ממוצרי החלב והבשר שנמכרים בירושלים.

המדינה טוענת שהסוחרים לא עומדים בסטנדרטים שנקבעו, אך עד היום אותם סוחרים העבירו מוצרי מזון כדרך קבע אל השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים על פי הסכמי סחר שנחתמו בין ישראל לפלסטינים. מדובר במכה כלכלית חסרת תקדים למפעלים ולעובדיהם. הפלסטינים טוענים כי ישראל מנסה להעניש את האוכלוסייה ולהפעיל לחץ פוליטי באמצעות חסימת מעבר הסחורות.

באתר arab48.com דווח כי אתמול (13.03.2016) הפגינו במחסום ביתוניא בעלי מפעלים ועובדים של חברות המזון "אל-ג'נידי", "חמודה", "אל-ריאן", "אל-סלוא" ו"סניורה" במחאה על חסימת הסחורות והפגיעה הפתאומית בפרנסתם. כוחות צה"ל ירו אל הסוחרים גז מדמיע ורימוני הלם ופיזרו את ההפגנה בכח.

גז מדמיע בהפגנת הסוחרים במחסום ביתוניא אתמול (13.03.2016)

גז מדמיע בהפגנת הסוחרים במחסום ביתוניא אתמול (13.03.2016)

יו"ר העמותה להגנת הצרכן הפלסטיני, סלאח הניה, אמר שישראל השתמשה בתירוץ של אי-עמידה בתקנים הישראלים כדי למנוע הכנסת מוצרים ערבים-פלסטינים לשווקי ירושלים. לדבריו מדובר בניסיון נוסף להפעיל לחץ על הפלסטינים, הפעם מהבחינה הכלכלית, ו"ייתכן שזה צעד ראשון בסדרה של צעדים כלכליים נוספים שישראל תנקוט נגדנו במטרה לעצור את 'ההתקוממות העממית'." הניה הוסיף כי לדעתו: "סיבה נוספת למניעת הכנסת המוצרים הפלסטינים לירושלים היא החרמות הפלסטינים על מוצרים ישראלים בשטחים, בייחוד מוצרים מההתנחליות." לדבריו ישראל נוקמת בפלסטינים ע"י ההחלטה לסגור את מזרח ירושלים בפני אותן חברות מזון.

אמיר חדאד, מנהל המכירות של חברת "חמודה" שמייצרת מוצרי חלב אמר כי: "אם ההחלטה לא תשתנה אנחנו נאלץ לסגור לגמרי פסי ייצור מה שיוביל לפיטורי מאות עובדים שלא יהיה בהם צורך."

עובדים וסוחרים במחסום עופר

עובדים וסוחרים במחסום עופר

 

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס