ידיעה כתובה |

: ארגז מתכת באורך 3 מטר קרס על דורשות עבודה

חברה נכתב על ידי ,

ארגז מתכת באורך 3 מטר התמוטט על ראשי דורשות עבודה אשר המתינו בתור בלשכת התעסוקה בירושלים המזרחית מאבטחים נמנעו מלספק עזרה ראשונה לנפגעות, ודרשו מהן למחוק צילומים מהאירוע פן יעצרו. על פי עדויות שהגיעו לארגון העובדים "מען" ארגז המתכת נפל כי הותקן בצרורה רשלנית ולא חובר כראוי לקיר. לאחר האירוע הארגז חובר שוב באמצעות ברגי פח בלבד. ארגון העובדים מען דורש לספק הולמים בלשכת התעסוקה ובפרט לדאוג להתקנת הארגז בצורה תקינה בטרם יגרם אסון.

ב05/01/16 קרסו שלושת המכונות האוטומטיות הרושמות התייצבות בלשכת התעסוקה בירושלים המזרחית, ולא אפשרו לפונות להירשם, דבר שסיכן את אישור הקצבה לה הן זכאיות. רק לאחר פניה של ארגון העובדים מען למנהל הסניף מר משה בקר, בשעה 11:30 חזרו שתיים מהמכונות לפעול. קריסת המכונות גרמה לעומס חריג אך למרות העומס, בשעה 12:00 בדיוק, סגרה לשכת התעסוקה את תריס הברזל על המכונות. על פי העדויות שהגיעו ל"מען" מדורשות העבודה, עשרות נשים נדחקו באותה השעה ליד המכונות בניסיון להוציא את אישור ההתייצבות, דבר שגרם לתקיעתו של התריס.
מאבטחי הלשכה יצאו החוצה לתקן את התריס ותוך ניסיון לתיקונו הוא התנתק וקופסת מתכת באורך של כ- 3 מטר נפלה על ראשי הנשים שעמדו בתור, ופגעה בכמה מהן. לתדהמת הנשים, במקום לספק טיפול רפואי לנפגעות, המאבטחים הרחיקו אותן, ודרשו ממי שצילמו את האירוע למחוק את העדויות פן יעצרו. הנפגעות המתינו לשווא לטיפול רפואי.

IMG-20160106-WA0003

אחת המתייצבות אשר נבחרה בשרירותיות על ידי המאבטחים עוכבה על ידי המאבטחים כ- 20 דקות באיומים כי תוגש נגדה תלונה על פגיעה בתריס הברזל. עד נוסף סיפר כי מאבטחים איימו להזמין משטרה כדי לעצרו אותו אם לא יימחק את התמונות בטענה כי זהו מבנה ממשלתי ואסור לצלם בו.
פועל מקצועי (שמתמצא בעבודה עם פח, גבס ועבודה בגובה) אשר היה במקום וסייע להסיר את ארגז הברזל ולהחזיר את ציר התריס שניתק, העיד בפני "מען" כי הארגז לא היה מחובר לקיר בדיבלים כנדרש, אלא חובר ברשלנות לרצועת פח בברגים שאינם מתאימים ומבלי להיות מרותך.

בתכתובת בין "מען" למנהל הלשכה מר משה בקר, האשים בקר את דורשות העבודה בפגיעה במכונות ובנפילת ארגז התריס, אך הבהיר כי המכונה המקולקלת תתוקן בדחיפות.
מבדיקה ש"מען" ערכו, מכונות ההתייצבות האוטומטיות אכן תוקנו, וארגז התריס הוחזר למקומו אך לא חוזק אל הקיר כנדרש.
חשוב לציין כי הארגון מתריע מזה זמן רב מפני הליקויים הקשים באתר לשכת התעסוקה המשרת מדי יום כ-500 איש: "המקום איננו עומד בתנאי הנגישות המינימליים, מכונות ההתיצבות האוטומטיות אינן עומדות בעומס, אין במקום מים זורמים, ספסלים או שירותים. תנאים אלו הופכים את ההתייצבות בלשכת התעסוקה לאירוע רווי דחק, צפיפות, קשיים ומתח, המתמשך שעות ארוכות".
בחודש דצמבר האחרון אף התכנסה קואליציה של ארגונים במרכז אל-ענאייה אל-אהליה במזרח ירושלים, בדרישה לשפר את תנאי קבלת הקהל הבלתי אפשריים בלשכת התעסוקה ומשרד הפנים בוואדי ג'וז.

לאחרונה, בתשובה לדו"ח מקיף שפרסם "מען", אכן הוקמה במקום סככה קטנה אך בארגון מדגישים כי למרות שהסככה "מהווה שיפור מסויים, עדין אינה מספקת מחסה לכלל העומדים בתור הארוך", מזהירים "כי אם ארגז המתכת לא יותקן באופן בטיחותי הוא עלול להתמוטט בשנית" ודורשים לספק תנאים הולמים בלשכת התעסוקה.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס