ידיעה כתובה |

: דרישה להסרת הסגר על שכונות במז' ירושלים

חברה נכתב על ידי

תושבים מירושלים המזרחית דיווחו למרכז עדאלה על הצבת מחסומים בכניסות וביציאות לשכונות פלסטיניות. מרכז עדאלה פנה אתמול, 16.09.15, לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ולגורמים נוספים, בדרישה כי יפעלו באופן מיידי להסרת הסגר הלא חוקי על אותן שכונות פלסטיניות במזרח ירושלים. "מדיניות הצבת המחסומים ו'סגירת' השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים, מהווה, ללא ספק, ענישה קולקטיבית לכלל תושבי השכונות הנ"ל, וזאת בניגוד הן למשפט הישראלי והן למשפט הבינלאומי." (מתוך המכתב שנשלח)

עדאלה הינו ארגון זכויות אדם המהווה מרכז משפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל. על פי המידע שהגיע לארגון, כל הכניסות והיציאות לשכונת ג'בל אלמוכבר, המונה כ-20,000 תושבים, נסגרו לחלוטין באמצעות בלוקי בטון. בנוסף, נסגרו כניסות גם לשכונות אחרות כדוגמת עיסאוויה וא-טור. על פי המכתב, בכלי התקשורת פורסם כי הסגירה של השכונות הללו באה כתגובה לאירועים ולעימותים של הימים האחרונים במזרח ירושלים. לפי אותו מידע שקיבלו בעדאלה, ישנו מחסום ביטחוני הבודק את היוצאים מהשכונה, מה שגורם לשיבושי תנועה גדולים במקום. השוטרים שעוצרים את אותם רכבים היוצאים מהשכונה, נותנים, במקרים לא מעטים, לבעליהם דו"חות וקנסות על כל מיני ליקויים כביכול ברכבים.

צפו בהפגנה של ילדים ממזרח ירושלים מול המסלול של מרתון ירושלים העובר בשטחי העיר מעבר לקו התפר:

"מדיניות הצבת המחסומים ו'סגירת' השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים, מהווה, ללא ספק, ענישה קולקטיבית לכלל תושבי השכונות הנ"ל, וזאת בניגוד הן למשפט הישראלי והן למשפט הבינלאומי, ופוגעת באופן קשה וגורף בחופש התנועה ובקיום חיים תקינים של אותם תושבים." כך כתב עורך הדין נדים שחאדה במכתב שנשלח אל השר לבטחון פנים, אל היועץ המשפטי לממשלה ואל מ"מ מפכ"ל המשטרה. עדאלה טוענים כי מימוש המטרות אליהן שואפים במשטרה יכול להתבצע בדרכים אחרות הכוללות פגיעה פחותה בזכויות התושבים. למרות זאת, המשטרה בחרה באמצעי שרירותי וגורף הפוגע בתושבים רבים. מדיניות זו אינה מידתית.

עורך הדין שחאדה התריע במכתב כי הסגר המוטל על השכונות באופן קולקטיבי עלול לסכן את חייהם של תושבים אשר זקוקים לטיפול רפואי דחוף: "הסגר יכול לגרום לעיכוב בכניסה וביציאה של אמבולנסים וביציאת תושבי המקום לבתי החולים לשם קבלת טיפולים רפואיים דחופים, עיכוב שיכול להוות גורם גורלי בטיב הטיפול הרפואי שאותם תושבים יקבלו."

עו"ד שחאדה ציין בסיום פנייתו כי מרכז עדאלה מצפה להתייחסותם הדחופה של הגורמים השונים, וזאת בטרם פנייה לערכאות שיפוטיות אחרות.

צפו בסיקור שלנו של הפגנה של תושבי עיסאוויה נגד מדיניות הענישה הקולקטיבית של משטרת ישראל:

ענישה קולקטיבית בעיסאוויה (לדף הכתבה »)

הפגנת תושבי הכפר עיסאוויה, המונה כ-17,000 תושבים, נגד המשך מדיניות הענישה הקולקטיבית של משטרת ישראל ובדרישה לפתוח מיד את כל דרכי הגישה אליו. ההפגנה התקיימה ב-20 באוגוסט 2015.
הופק ע"י: | עלה ב: 25/08/2015

  כתבות ווידאו שחבל לפספס