ידיעה כתובה |

: עצומה לפיטורי ישראל זינגר

מדינה נכתב על ידי

פורסמה עצומה הקוראת לפיטורי ישראל זינגר, ראש עירית רמת גן ויו"ר ועדת החינוך בשלטון המקומי, בעקבות קריאתו להרחיק מתפקידו מורה שהשתתף בהפגנה נגד הכיבוש. מתוך העצומה: "הצבא אינו עומד מעל לחברה האזרחית. הביקורת עליו היא דבר ראוי ומכובד, ואזרחים הלוקחים בה חלק הם אזרחים אחראיים וראויים. הדבר נכון לגבי כל ביקורת, על כל גוף מדיני, ועל המדינה בכלל."

ביום שישי, 28.08.15, השתתף המורה הרצל שוברט מבית הספר אורט רבין שברמת גן, בהפגנה השבועית בכפר נבי סאלח במחאה על ההשתלטות של ההתנחלות הסמוכה על אדמותיהם של תושבי הכפר. שם התרחש העימות בין חייל צה"ל לנשים פלסטיניות שניסו למנוע ממנו לעצור ילד שהיה מגובס בידו וזוהה על ידי הצבא כזורק אבנים.

לצפייה בסרטון המדובר:

ביום 30.8.2015 דווח כי ישראל זינגר קרא לפיטורי המורה שהשתתף בהפגנה זו כנגד הכיבוש. זיגלר אמר: "מערכת החינוך ברמת גן רואה חשיבות רבה בשמירה על ניטרליות פוליטית של צוותי ההוראה, כדי לאפשר פלורליזם ושיח אמיתי בקרב התלמידים, חינוך לקבלת דעות שונות, וגילוי סבלנות וסובלנות כלפי כל דעה".

בעקבות דבריו של זינגר פורסמה העצומה: "שמים סוף למקארתיזם בישראל: קריאה לפיטורי ישראל זינגר". מקארטיזם הוא תיוג של אדם\אישה כחלק מקבוצה שמגונה על ידי החברה. האשמה זו נעשית ללא ראיה ממשית. על פי הכתוב בעצומה, אמירותיו של זיגלר מעידות על בורות ועל נטיות אנטי דמוקרטיות. חופש הביטויי הוא כלל יסוד בדמוקרטיה ואדם שאינו מכבד אותו לא יכול לשמש כמשרת ציבור. זיגלר קורא לפטר את המורה מכיוון שביטא דעות פוליטיות בזמנו החופשי ואף אומר שהדבר נעשה על מנת לאפשר פלורליזם ושיח אמיתי. במכתב אף ציינו את העובדה שזיגלר כיהן כמנהל בית ספר והביעו חשש בנוגע לאיכות החינוך במערכת שבה מכהן מנהל, שלדעת כותבי העצומה, אינו מבין עקרונות בסיסיים בדמוקרטיה. על כן הם קוראים להציב את הפנמת ערכי הדמוקרטיה הבסיסיים כתנאי לקבלת רישיון להוראה ולניהול.

העצומה מוחה על הנטייה לזהות עמדות ביקורתיות אודות תפקודו המוסרי של צה"ל עם עמדות כנגד המדינה ומוסדותיה. שיח זה הופך את הצבא לחסין לביקורת ולכן תוכן העצומה מזהה אותו עם חברות פאשיסטיות. בעצומה נכתב גם: "הצבא אינו עומד מעל לחברה האזרחית. הביקורת עליו היא דבר ראוי ומכובד, ואזרחים הלוקחים בה חלק הם אזרחים אחראיים וראויים. הדבר נכון לגבי כל ביקורת, על כל גוף מדיני, ועל המדינה בכלל."

לחתימה על העצומה

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס