ידיעה כתובה |

: הצעת חוק נגד "משלוחים חיים"

סביבה נכתב על ידי

הצעת חוק: לאסור על יבוא עגלים וטלאים ב"משלוחים חיים"; עשרות השתתפו בצעדת מחאה ממשרד החקלאות לתל-אביב.

צילום: יואב בן-דב

צילום: יואב בן-דב

ח"כ תמר זנדברג יוזמת הצעת חוק לאיסור על "המשלוחים החיים" של עגלים וטלאים במסעות ממושכים מאוסטרליה ומאירופה.
עשרות פעילים הפגינו מול משרד החקלאות בבית דגן במחאה על ההתעללות ב-200 אלף עגלים וטלאים שמיובאים לישראל ב"משלוחים החיים" מדי שנה ויצאו לצעדת מחאה לתל-אביב באורך 12 ק"מ. ביום שישי נערכה משמרת מחאה מול שגרירות אוסטרליה. ישראל היא היעד הרחוק ביותר של ספינות המשלוחים החיים מאוסטרליה, ולפיכך המסע אליה הוא הממושך והקשה ביותר – עד שלושה שבועות באוניה מיטלטלת בלב ים.

לאור המחאה הציבורית נגד הפגיעה בעגלים והטלאים המיובאים לישראל במסעות ממושכים, ח"כ תמר זנדברג יוזמת הצעת חוק לאיסור על "המשלוחים החיים". "בסוף שנות התשעים החלה תופעה אכזרית של יבוא עגלים וטלאים חיים לישראל, אך ורק לשם שחיטתם כאן", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק. "בעלי-החיים מיובאים מאוסטרליה וממזרח אירופה, במסעות ימיים ממושכים, שעשויים להימשך שבועות. במהלך המסע בעלי-החיים מוחזקים בצפיפות קשה, מתבוססים בצואתם ובצואת חבריהם, וסובלים מעומסי חום, מטלטלות הדרך ומפגיעות קשות נוספות. רבים חולים ורבים אינם שורדים".

צילום: יואב בן-דב

צילום: יואב בן-דב

באירועי המחאה השתתפו פעילים מעמותות "אנונימוס לזכויות בעלי-חיים" ו"תנו לחיות לחיות" ומהקבוצה האקטיביסטית "ישראל נגד משלוחים חיים". "אנו קוראים לרשויות בישראל ובאוסטרליה לאסור על המשלוחים החיים", נמסר מהמארגנים. "זה אכזרי וחסר הצדקה להוביל בעלי-חיים על פני יבשות וימים, מתבוססים בהפרשותיהם בבטן אוניה צפופה, רק כדי לשחוט אותם בארץ. רבים נפצעים, חולים ומתים בדרך. פעם אחר פעם תיעדנו כיצד מכים את בעלי החיים התשושים כשהאוניות עוגנות בישראל, ומחשמלים אותם בשוקרים כשמעמיסים אותם על המשאיות, תחת עיניהן של הרשויות. ההעמסה נמשכת שעות על גבי שעות, בשרב האופייני לקיץ הישראלי. אין פלא שיותר ויותר ישראלים בוחרים שלא לקחת חלק בהתעללות, ומחרימים את תעשיית הבשר".

צילום: יואב בן-דב

צילום: יואב בן-דב

גם באוסטרליה גוברים הקולות הקוראים לאיסור על "המשלוחים החיים", ובשבת התקיימה הפגנה מול הפרלמנט בעיר אדלייד בדרום אוסטרליה בהשתתפות תמי פרנקס, חברת פרלמנט ממפלגת הירוקים.

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס