ידיעה כתובה |

: עמותת ידיד על זכויות של דיירי דיור ציבורי

חברה נכתב על ידי

"הדיירים המתגוררים בדירות ציבוריות והזכאים הממתינים בתור אינם מצליחים לממש חלק ניכר מזכותם הבסיסית לקורת גג ראוייה" כך נקבע בדו"ח שהגישה עמותת "ידיד" לחברי הכנסת. בדו"ח, המפרט סדרה ארוכה של כשלים וחסמים בירוקרטיים ומשפטיים, מציעות עורכות הדין, ורדית דמרי-מדר, מנהלת המחלקה המשפטית של "ידיד" ועו"ד שני רבינוביץ הממונה על תחום הדיור במחלקה, פתרונות אפשריים בתחום. בניהם:

– הגדלת מלאי הדירות הציבוריות, הן על ידי הגדלת תקציב משרד הבינוי והשיכון והן על ידי שימוש בכספים המצויים כבר בתקציב לשם בנייה ורכישת דירות חדשות.

– שילוב אוכלוסיות מוחלשות בפרוייקטים של דיור בר השגה, על ידי רכישת דירות על ידי המדינה, לצורך אכלוסן בזכאי הדיור הציבורי ובדרך זו חיזוק האוכלוסייה המוחלשת בדרך שתמנע עוני רב דורי.

– הקמת מנגנון פיקוח לשם בחינת המצב התחזוקתי של הדירות, והטלת סנקציה על חברות שאינן ממלאות אחר חובות התחזוקה כפי שמופיעות בחקיקה.

– ביטול נוהל פינוי בגין אי תשלום שכר הדירה.

צפו בדיון הסוער ב"יום הדיור" של שדולת הדיור החברתי בכנסת שנערך ב-22.7.2014:

הדיור הציבורי- הסיבוב האחרון (לדף הכתבה »)

"יום הדיור" של שדולת הדיור החברתי בכנסת שנערך השבוע, התחיל ברגל שמאל. מיד עם פתיחת דיוני הועדות בבוקר, פעילי הדיור הציבורי התפרצו בישיבת ועדת הפנים והתנגדו לניסיון להעביר את תכניות הותמ"ל- לבניית עשרות מתחמי מגורים ברי השגה באזורים מועדפים לדיור- ללא הקצאה לדיור הציבורי. מטרת הספין של ח"כ רגב מלפני מספר שבועות, כאילו הצליחה להעביר מעל מיליארד שקלים לטובת הדיור הציבורי, נחשפת כעת- להסיט את תשומת הלב מכוונת האוצר להוציא את הדיור הציבורי מתכניות המתחמים המועדפים לדיור ולמנוע בכך בניית אלפי דירות חדשות, שכל כך חיונית לדיור הציבורי הגוסס. ח"כ אורלי לוי אבקסיס, יו"ר משותפת של שדולת הדיור החברתי חשפה כי פקידים גבוהים סרבו לשלב הקצאה של 5%- 10% מתכניות הבניה ברת ההשגה של הותמ"ל לטובת הדיור הציבורי מחשש שזה יוריד את ערך הנכסים. בישיבה הסוערת ביקשה היו"ר ח"כ מירי רגב למנוע את זכות הדיבור מאזרחים משוכני הדיור הציבורי שנכחו בישיבה ואף נעלה את הישיבה פעמיים ולבסוף כאמור, פיזרה את הישיבה. סיקור ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת ב- 22.07.2014. לראיון ברדיו כל השלום על כתבה זו.
הופק ע"י: | עלה ב: 23/07/2014

פתרון נוסף שהוצע בדו"ח, ביטול מנגנון הסירובים כך שיתאפשר לזכאים לבחור להמשיך להמתין בתור ולקבל סיוע בשכר דירה במקום דירה ציבורית, הפך בימים האלו להצעת חוק שהגישה ח"כ אורלי לוי אבקסיס ואושרה בקריאה טרומית. על פי הצעה זו אדם שהוכר כזכאי לדיור ציבורי יקבל, בתקופת ההמתנה עד לקבלת הדירה, סיוע בתשלום שכר דירה, בגובה שכר דירה ריאלי.

להורדת הדו"ח המלא.

 

  כתבות ווידאו שחבל לפספס