ידיעה כתובה |

עדכון: הצלמים הפלסטינים שנעצרו השבוע

מדינה נכתב על ידי

חסן דאבוס צלם ועיתונאי, נחטף שלשום לפנות בוקר מביתו בכפר נעילין. משיחה שקיימנו היום עם עו"ד נרי רמתי ממשרדה של גבי לסקי עולה שבמשך 30 שעות אף אחד לא ידע לאן נעלם דאבוס, לאחר 30 שעות הוא נמצא והסתבר שהוא עצור בבית הכלא הצבאי עופר. עד לרגע זה לא ידוע אפילו לעורך דינו מה החשדות נגדו. עו"ד נרי רמתי מסר שביום ראשון בבוקר הוא יגיש בקשה לשחרורו המיידי.

דף הצילומים של חסן דאבוס בפייסבוק: Hassan Daboos Photographer – palestine

המקרה של דאבוס לא שונה ממקרים רבים אחרים, פלסטינים נעצרים, לפעמים אף ילדים, הודעה לא נמסרת למשפחות, הצבא לא מנדב פרטים אפילו לא לעורכי הדין, אדם יכול לשהות בכלא במשך ימים בלי שהצבא יחשוף את האשמות נגדו. חשוב לי להדגיש שמהכרות אישית עם חסן, מדובר בצלם שלא משתתף בהפגנות אלא מתעד אותן.

המצב הזה של מעצר ללא אישומים, מניעת מידע ממשפחה ועורכי דין ממחיש את האפליה נגד פלסטינים, שנשפטים בבתי משפט צבאיים בלי שניתנת להם הזכות להליך הוגן שלו זוכים שכניהם המתנחלים היהודים.

המקרה הזה כמו המקרה של בילאל תמימי הצלם מהכפר נבי סאלח שנעצר גם הוא השבוע ושוחרר אתמול ללא אישומים או תנאים מדאיג. נראה שהצבא שם לו למטרה לאיים ולהפחיד את הצלמים הפלסטינים שחושפים מדי יום את עוולות הכיבוש.

עדכון:  16-2-2014, מעצרו של חסן דאבוס הוארך עד ליום חמישי בבית המשפט הצבאי עופר.

hassan

חומת ההפרדה בנעילין
צילום: חסן דאבוס

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס