תמלול הכתבה: ערן אביב – אני מסרב

ערן אביב: אני חושש להיכנס לכלא, בגלל התנאים הפיסיים והנפשיים והעובדה שלא עשיתי שום דבר כזה לפני. אבל אני חושב שבגלל האמונה שלי בצדקת דרכי, אז שאני אצליח לעבור את זה.

אני ערן אביב, אני בן 19.

מחר אני אסרב להתגייס מטעמי מצפון בגלל התנגדותי לקחת חלק בכיבוש וכל הנראה אכנס לכלא.

הסירוב שלי הוא לא סירוב מוחלט להשתתף בארגון שנקרא צבא ההגנה לישראל, הוא סירוב לקחת חלק בכיבוש, פעיל בכיבוש. אז בגלל שהכיבוש הוא חלק אינטגרלי מהצבא כיום אחרי 54 שנים, אני לא חושב שבאמת אפשר לעשות שירות מלא בלי לקחת חלק בכיבוש.

מאז שאני מאוד קטן התעניינתי באקטואליה ובחדשות. נחשפתי לסכסוך הישראלי-פלסטיני בעיקר במהלך שני סבבים של ישראל מול הרצועה, של "צוק איתן" ו"עמוד ענן" ואז בעצם עלו לי הרבה שאלות על מי הם בעצם הפלסטינים ולמה כל זה קורה.

התחלתי הרבה יותר לקרוא ספרים ומאמרים על הכיבוש ולהיכנס אפילו יותר לעומק.

נתקלתי בסרטונים כמו שאני עושה עכשיו ובכלל בסרבנים שהתפרסמו בתקשורת והבנתי שהדבר הזה הוא אפשרי.

בחרתי לסרב מטעמי מצפון בדרך המקובלת על ידי הצבא, דרך שתי ועדות מצפון ולא דרך קב"ן. בגלל שאני רואה את עצמי חלק מהחברה וכפוף לחוקי המדינה, וגם אם אני לא מסכים איתם אני חושב שלפחות אני צריך להתעמת איתם ולא להתחמק מהם.

ועדת הערר החליטה פה אחד שהמצפון שלי מוטל בספק בגלל שהסירוב שלי הוא סירוב סלקטיבי ולא נתנו לי על סמך זה פטור כללי משירות בצה"ל.

הסירוב שלי, בגלל שהוא יהיה פומבי, אז עוד מלש"בים (מועמדים לשירות בטחון) בני 17, 18 ו-16 - הם יחשפו לזה וידעו שזאת אפשרות לסרב להתגייס ושזה יהיה על סדר היום הציבורי.

ההורים שלי שירתו בצה"ל. הם תומכים בי והם עוזרים לי בכל מה שאני צריך. עדיין הם חושבים שאני עושה טעות בהחלטה שלי, אבל עכשיו שאני כבר רגע לפני אז הם כבר מאוד מקבלים את זה.

באופן כללי הם לא מתנגדים באופן מהותי למה שאני עושה. הם גם פתוחים ומקבלים את מה שאני עושה ומבינים למה אני עושה את זה, וזה לא "עניין" בחברות בינינו.

מאז שאני חזרתי לישראל אני קיבלתי ליווי ותמיכה מ"פרופיל חדש", שעזרו לי להגיע לשתי ועדות המצפון ולהגיע לאיפה שאני נמצא היום.

אני גם דיברתי עם סרבנית שסירבה לא מזמן, והיא הכינה אותי לקראת מה שמצפה לי בכלא. אני חושב שבגלל האמונה שלי בצדקת דרכי אז שאני אצליח לעבור את זה.

סוף תמלול הכתבה: ערן אביב – אני מסרב

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס