תמלול הכתבה: אי-בטחון תזונתי

יובל אברהם: במציאות שלנו בה כמעט 40 אחוז מבעלי ההכנסות הנמוכות אמרו שויתרו על אוכל בגלל קושי כלכלי, אי-בטחון תזונתי זה מונח שחשוב להכיר. אז הנה מה שאתם צריכים לדעת.
ישי מנוחין: ההגדרה האוניברסלית של אי בטחון תזונתי זה העדר גישה מספקת למזון בריא שדרוש לחיים בריאים ופעילים.
ערן וינטרוב: בעית אי הביטחון התזונתי, שהוא נחשב לסממן החמור ביותר של העוני, בישראל יש לפי המוסד לביטוח לאומי 243 אלף משפחות ו-285 אלף ילדים שסובלים מהבעיה הזאת, מאי ביטחון תזונתי חמור.
רן מלמד: חוסר בטחון תזונתי זה שאתה מפספס ארוחות ומה שאתה אוכל לא מה שאתה צריך. זאת אומרת אתה יכול לאכול שלוש ארוחות ביום אבל אם כל הארוחות שלך מבוססות על תפוחי אדמה אז אתה סובל מחוסר בטחון תזונתי. מי האוכלוסיות שסובלות מחוסר ביטחון תזונתי? ילדים, מיעוטים, אימהות חד הוריות, עולים או אזרחים ותיקים, משפחות של מה שאנחנו קוראים עובדים עניים.
לוריא דלה: הבדואים בנגב סובלים מהעדר גישה למים, וזה פוגע בתבואה החקלאית שלהם. בכפרים הלא מוכרים החקלאות חשובה מאד, אם אין מים נקיים לשתייה ולשימוש, והכפר לא מחובר לקו מים, הביטחון התזונתי של האנשים נפגע במיוחד.
נעמי גרוסמן: נשים גרושות פשוט, אם האב לא משלם מזונות, הן ממש ממש לבד. וכל האפקט של לא לקבל מזונות זה מעל אגורות ושקלים, זה פוגע בהרבה דברים יותר רציניים. לדוגמא, גבינה צהובה בתוך סנדוויצ'ים, לי, לא היה לי כסף לתת את זה לילדים שלי. מה זה היה עושה לילד?
נועה קאופמן: בישראל יש קצת פחות מ-35 אלף מבקשי מקלט מאריתריאה וסודאן, בחצי שנה האחרונה, מהאוכלוסייה הזאת גובים עשרים אחוז משכר הבסיס שלהם שהוא בדרך כלל שכר מינימום, עשרים אחוז הולכים לקרן מיוחדת שבעצם נועדה לעודד אותם לעזוב את הארץ, כי את אותם עשרים אחוז הם יקבלו רק כשיעזבו את ישראל. גילינו שהרבה אנשים נאצלו לוותר על הרבה דברים חשובים, בין אם לצמצם במזון, לבחור בעצם בין מזון לביטוח רפואי. אם זה או ביטוח או פרי, קרוב לוודאי שיוותרו על הפרי.

סוף תמלול הכתבה: אי-בטחון תזונתי

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס