תמלול הכתבה: נגד מקדונלדס

מגישה: כאמור 16 באוקטובר הוא יום המזון העולמי של האו"ם, אבל שלא במקרה, הוא גם יום המחאה הבינלאומי נגד מקדונלדס. המחאה נגד מקדונלדס התחילה ממש בקטן. בשנות השמונים פרסמו פעילים את העלון הזה, ובו תיארו את פעילות הרשת נגד בעלי חיים ופגיעתה בסביבה. מקדונלדס הגיבה בתביעת דיבה והמשפט התגלגל שנים ואף הוגדר כ"אסון יחסי הציבור היקר ביותר לחברה רב-לאומית". המשפט עלה למקדונלדס למעלה מ-10 מיליון לירות שטרלינג. ביום רביעי האחרון יצאו גם בישראל פעילות ופעילים, כדי להזכיר לנו את יום המחאה.

שירה הרצנו: ביום הזה מוחים נגד מקדונלדס שהוא איזשהו סמל, לתאגיד מאוד מאוד אכזרי, קפיטליסטי, פוגעני כלפי העובדים שלו, פוגעני כלפי הסביבה, פוגעני כלפי הבריאות של הצרכנים, משתמש בטקטיקות פרסום שמנצלות ילדים.
המייצג הזה לוקח שנים מהדיכויים האלה בעצם שאנחנו רואים את רונלד מקדולנד שהוא הסמל של מקדולנדס איך שהוא מצד אחד מנסה למכור מוצר שהוא מאוד כיפי ונחמד ומדבר אל הילדים, בזמן שהוא דכאני כלפי העובדים, ואפשר לראות על זה אינפורמציה בכל מקום עובדים שהם בני נוער המון פעמים קשה להם להתאגד. כמה ילדים הסתכלו על זה ואמרו פתאום "אה רגע, זה בעצם נגד רצח", וזו המילה שילדים השתמשו בה.

מגישה: על אף המחאה, ולמרות שמקדונלדס ידועה בקרב הציבור כרשת פוגענית בתחום הבריאות ובעלי החיים, רבים עדיין צורכים מקדונלדס.

משה חדד: יש איזושהי בעיה לאכול בשר, במיוחד אם אתה רואה את כל האמת שמאחורי הקלעים לגבי כל הדרך שזה עובר עד שזה מגיע להמבורגר. בסך הכל משתדלים לא לחשוב על זה, ובוא נודה באמת, כאילו, זה יכול להיות מגיע מחולשה

מגישה: תהינו איך מנהלים עסק משגשג, כאשר רובצת עליו עננה כזו. פנינו למקדונלדס בישראל עם מספר שאלות ביחס להעסקת נוער ולשיווק האגרסיבי לילדים. תגובתם לא אחרה לבוא והיא: "תודה על הפנייה. אנחנו לא מגיבים".

סוף תמלול הכתבה: נגד מקדונלדס

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס