תמלול הכתבה: הפגנה בסוסיא אחרי החלטת ההריסה בבג"צ

קריינות: מאות מטרים מהוילות של ההתנחלות סוסיא, גרים כ-450 איש באוהלים, ללא חשמל ומים, ובסכנת פינוי מיידית. ברוכה הבאה לסוסיא הפלסטינית.

מוחמד ג'בר חמד נוואג'ה: המרפאות לא חוקיות ובסכנת הריסה, בתי הספר כאן לא חוקיים ובסכנת הריסה, גם הבארות, כאן בשטח C אנחנו תחת שליטה ישראלית, הם צריכים לספק לנו תשתיות לספק לנו מים לספק לנו הכל אבל הם מסרבים. בשנת 2015 ניתן לראות פלסטינים גרים באוהלים ומתנחלים גרים בבתים מודרניים.

קריינות: כמעט 30 שנה שתושבי סוסיא הפלסטינית מתגוררים על האדמות החקלאיות שלהם, לאחר שבתי האבן והמערות בהן התגוררו תושבי הכפר הוכרזו כאתר ארכאולוגי שהפך למאחז מתנחלים. לאחרונה, לאחר מאבק משפטי ממושך, קיבל בית המשפט החלטה המאשרת את מימוש צווי ההריסה. החלטה זו מכשירה את העברתם הכפויה וגירושם.

נאסר נוואג'ה: הצבא היה מציע לנו שטח אחר, של 540 דונה ליד יאטה, אבל השטח הזה בבעלות פלסטינים אחרים. של משפחות אחרות והם שם גרים. ולהעביר אותנו לשם ואנחנו אמרנו לא, זה שטח של מישהו אחר, וזו אדמה שלנו וזכות שלנו להיות באדמה שלנו.

קריינות: נגד סכנת ההריסה והפינוי יצאו להפגין תושבי סוסיא יחד עם פעילים ישראלים ובינלאומיים.

קריאות: 1,2,3,4 – ייפסק הכיבוש! 1,2,3,4 – ייפסק הכיבוש!

קריאות: די, די, לכיבוש! די, די, לכיבוש!

נאסר נוואג'ה: המסר שלנו לממשלת ישראל-אנחנו נשארים ולא הולכים.

נג'אח נוואג'ה: אפילו הורסים מחר פעם, פעמיים, שלוש, 10 פעמים, הורסים, אנחנו רק נשארים פה. אין לנו דרך אחרת. זאת האדמה שלנו, חייבים להיות פה.

קריאות: שחררו את סוסיא! שחררו את סוסיא!

קריאות: שחררו את פלסטין! שחררו את פלסטין!

סוף תמלול הכתבה: הפגנה בסוסיא אחרי החלטת ההריסה בבג"צ
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס