תמלול הכתבה: נאבקים על הבית

קריאות: ממשלה של גזענים – די להריסת בתים!
סמיר אבו ליאג'ה: זה של הטאבו לפני קיום המדינה, בפלסטין, 30 דונם.
כתב: איפה?
סמיר אבו ליאג'ה: זה על יד תמרה בצפון, זה על יד עכו. ועכשיו אומרים לי אין לי מגרש אחד אפילו,
המגרש שאני גר בו, רוצים לקנות אותו, הם לא רוצים למכור לי. כל שנה אני משלם חמישים אלף שקל קנס, ורוצה לקנות. אני מתחנן אליהם עד עכשיו הם לא רוצים למכור לי.
אחמד טיבי: מאז 48 עד היום זה מדיניות של חניקה. חונקים את היישוב בערבי ואת הציבור הערבי. אנחנו קוראים כאן בקול רם- רוצים צדק. צדק אומר קורת גג לפני חוק תכנון ובנייה. אנחנו כאן בתל אביב כדי שהקול שלנו יישמע. יש עשרות אלפי צווי הריסה. אנחנו רוצים שהם יוכשרו, שנשב, שתהיה אמנה משותפת בינינו לבין הממשלה.
קריאות: לא לא לעקירה! כן כן להכרה!
בוסיינה דביט: זו מגיפה שהיא נמצאת בערים מעורבות, נמצאת בנגב, נמצאת בצפון, נמצאת כמעט איפה שיש ישוב ערבי, אוכלוסייה ערבית, יש מתקפה של הריסת בתים וזהו פשע יומיומי שקורה, מי שהורס את האחר הורס בעצם את עצמו.
קריאות: אחדות, אחדות, נגד הכובש, מלבד האחדות אין פתרון.
מיכל רותם: אנחנו רואים בנגב כמעט 1000 הריסות בשנה, זאת אומרת ששוב, אין לנו הריסה פה ושם וסביב דיונים משפטיים, אלא יש לנו כמה הריסות בשבוע, לפעמים זה יכול להגיע גם לעשרה בתים ביום.
ג'מאל זחאלקה: אני רק רוצה לצטט את השופט אור. מה אמר? אמר אני לא מקבל את הטענה שאין תקציבים. אם אין תקציבים בבקשה תחלקו את העוגה מחדש בצורה שוויונית וצודקת. אנחנו מעבירים כאן מסר- אם אתם מדברים אתנו בשפת הבולדוזר, אז אי אפשר.
גדי אלגזי: כן, זאת מלחמה, זה לא חדש. זאת מלחמה שמדינת ישראל מנהלת נגד אזרחים ואזרחיות. והכלים של המלחמה הזאת הם לא טנקים אלא בולדוזרים. אבל במלחמה מודרנית, אין הבדל בין טנק לבולדוזר.
אחמד טיבי: אני קורא לציבור היהודי לחבור אלינו כדי להשמיע קול יחד למען קורת גג.
קריאות: כן כן להכרה! לא לא לעקירה!

סוף תמלול הכתבה: נאבקים על הבית

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס