תמלול הכתבה: אין התיישנות על צדק

ניצה סקולניק: לפני כמה חודשים כשהייתה המלחמה, אז המחבלים יצאו מהמנהרות ישר אל הבתים ונורא נבהלנו ופחדנו. אצלנו בבית, המחבלים איתנו, ישנים באותה מיטה, הם אפילו חמודים. אז איך אפשר להיזכר שמגיל 6 עד גיל 16 נאנסתי מאבא שלי ואח שלי וסבא שלי כשהם היו בתוך הבית לדעת שהם היו מחבלים בכלל.
קריינות: השוואת תוקף מיני למחבל אינה הגזמה של הפגיעה איתה מתמודדים מי שעברו תקיפה מינית. האם ניתן להעלות על הדעת שמחבלים לא יענשו על מעשיהם כי חלף זמן רב מאירוע החבלה?
קריאות מפגינות/ים: לבטל בדחיפות את חוק ההתיישנות!
קריינות: ניצה, ונפגעות ונפגעי עבירות מין נוספים, אינם יכולים להגיש תלונה במשטרה בשל חוק ההתיישנות. כשהבחירות לכנסת בפתח ועדותיהן בידן, הן יצאו לרחוב בדרישה לבטל את חוק ההתיישנות.
זויה פושניקוב (מקריאה עדות): פנתה אליי עורכת דין מאוד מוכרת בחוגים הפמיניסטיים והציעה לי יעוץ, הכוונה ותמיכה. יש לנו קייס היא אמרה, אבל יש לנו גם התיישנות. את חייבת להחליט עכשיו, את חייבת לגייס את הכסף עכשיו ולא היה לי, ולא היה לי איך לגייס, ושם זה נגמר.
קריאות מפגינות/ים: אבא אונס, לכלא יכנס! סבא אונס, לכלא יכנס!
יותם (מקריא עדות): אמרתי לו שאני אלך למשטרה, והוא אמר להורים שלי, אז הוא אמר לי תוך כדי שהוא מוריד את הקונדום, שכדאי לי לשמור את זה בנינו, כי אף אחד לא יאמין לי, כי הוא יגיד שאני משוגע, הוא גם המליץ לאשפז אותי.
דפי: לקח לי 7 שנים לספר את זה למישהו, רק שנה אחר כך הצלחתי לספר את זה לאנשים הקרובים אליי.
זויה פושניקוב: העניין הוא שהמון אנשים לא יכולים ללכת להתלונן, אין להם שום אפשרות, בגלל שבאמת עברו כל כך הרבה שנים וחוק ההתיישנות, אפילו החדש והמוארך יותר, לא כולל אותם בפנים.
קריינות: חוק ההתיישנות קובע כי על פגיעות מיניות חלה התיישנות לאחר 10 שנים מיום ביצוע העברה. על פגיעות שהתרחשו לפני גיל 18 חלה התיישנות בגיל 28 ואם הפגיעה נעשתה בתוך המשפחה, ההתיישנות תחול רק בגיל 38.
שלי קירה (מקריאה עדות): לפני שבועיים, קיבלתי תשובה מחרידה מהמשנה לפרקליט המדינה, שהוא החליט לא להתערב בהחלטת הפרקליטות וסגר את התיק. במכתבו הוא מציין, שאכן הנידון הודה במעשיו, שבמשך השנים נשכחו מליבה של ביתי והנידון התחרט והקים משפחה היום. הנידון לא התחרט מעולם.
מאור היימן: המזל שהיה לי הוא שקורבן אחר של האדם שתקף אותי, הגיש בזמן תלונה למשטרה. אילולא הגיש, יתכן שהיו עוברות די שנים כדי שרוצח הנפשות הנתעב היו הופכות לנחלת העבר, מתיישנות. 5 שעות של עדות במשטרה, שהחזירו אותי לאותן 3 שנים רעות, לאותה ילדות שנגזלה היו יורדות לטמיון.
זויה פושניקוב: אתם, ראשי מפלגות וחברי כנסת, שמרשים לעצמם להנהיג, תוך כדי התעלמות מעוול כל כך גדול, מדוע לא שומעים את קולכם? האם בהתעלמות שלכם מאלימות מינית, מה שאתם מנסים לומר זה שבציבור אליו אתם פונים אין נפגעות ונפגעים? אין שורדות ושורדים? האם כל מי שמגיע לעצרת הזו הוא כל כך שקוף בעינכם? האם לא אליו מיועדים הקמפיינים שאתם מריצים במאמצים רבים כל כך?
קריינות: מקבלי החלטות לא מקדמים את הנושא, חלקם יש להניח, עסוקים בתכנון חיסול מחבלים מעבר לגבול, אך אלו כלל לא המחבלים שניצה וחברותיה הצביעו עליהם כמי שמפעילים עליהן את הטרור. קבוצת 42 ממשיכה להוביל את המאבק לשינוי החוק והבאת צדק לנפגעי ונפגעות עבירות מין.
זויה פושניקוב: על צדק אין התיישנות, אבל כנראה שהוא לא פופולרי במדינה הזאת. ואני ואתן ואתם כאן כדי לומר, יש עניין לציבור, הציבור מעוניין בעשית צדק.
קריאות מפגינות/ים: לא נסכים ולא נשתוק, אונס הוא מחוץ לחוק!

סוף תמלול הכתבה: אין התיישנות על צדק

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס