תמלול הכתבה: buycott – צרכנות אתית

מגיש: ולשגרת החגים. נראה שאין מנהג שמאפיין את חגי ישראל יותר מאשר קדחת הקניות. לא תמיד אנחנו יודעים לאן הכסף שלנו הולך ולאיזו מטרה - אבל נראה שעכשיו יש כבר פתרון. אפליקציית סלולאר בשם Buycott – שילוב של המילים קנייה והחרמה – מאפשרת לצרכנים ללמוד על החברות והתאגידים שמייצרים את המוצרים באמצעות סריקת הברקוד שעל האריזה. משתמשי האפליקציה יכולים להגדיר את ההעדפה הצרכנית שלהם כגון: תמיכה בחברות מסוימות, רכישת כחול לבן, החרמה או הימנעות
מרכישה של מוצרים שמיוצרים בהתנחלויות או שיוצרו תוך ניצול בעלי חיים.

איון פרדו: לא הייתה איזו מטרה שהייתי ממש נלהב ממנה שהובילה אותי לזה. זו הייתה רק דרך להקל על אנשים לבטא את האמונות שלהם באמצעות כוח הרכישה שלהם.
מגיש: עד עכשיו, מספר פרדו, היו מעל חצי מיליון הורדות לאפליקציה, והקמפיין הפעיל ביותר הוא "דרישה לסימון מוצרים מהונדסים גנטית".

איון פרדו: כל כך הרבה אנשים נדהמים לגלות שמוצר א' שייך למעשה לחברה ב', כשהם לעולם לא היו עושים את החיבור הזה מבלי לעשות קצת תחקיר עם האפליקציה.
אנחנו מקבלים הרבה מאוד משוב מחברות שונות שאומרות לנו שאולי הם רואים בעיה בקמפיין, או שאולי חלק מפרטי הקשר שלהם שגויים. הם לא יאמרו ישירות, תמחקו אותנו מהאפליקציה אבל הם יצביעו על משהו שאנחנו צריכים לתקן, וזה נותן לי את הרושם שהם רואים את זה.
מגיש: עד היום היו מקרים בודדים של התגייסות אמיתית לחרם צרכנים אפקטיבי בארץ. אולי האפליקציה הזו, שמאפשרת לנו להצביע ישירות באמצעות הארנק, תצליח לקדם את הערכים בהם אנו מאמינים.

סוף תמלול הכתבה: buycott – צרכנות אתית

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס