האם היה פסל יהווה בבית המקדש? יגאל בן נון
עלה ב-09/05/2013, 12:30 משך: 2:04:47 שעות 6 תגובות
הרצאה/ראיון |
הרצאתו של ד"ר יגאל בן נון במסגרת סדרת הרצאות של עמותת אני ישראלי באביב 2013. ההרצאה עוררה עניין רב ודיון ער, והיא השלישית בסדרה הכוללת בין היתר את הרצאותיהם של יהושע סובול, עמוס נוי ושלמה זנד. שפה: עברית
מזמן לא הייתי מרותקת ומוקסמת כל כך.
תודה.
כן "הטלוויזיה החברתית" תודה לכם שאת פרצופכם האמיתית גיליתם שלא הדאגה לחפים מפשע זה מה שמטריד אתכם אלא רק שנאה טהורה לדת , כמו שאתם מביאים כאלו ניבולים נגד האמונה הקדושה באל הייתם יכולים להביא דברים מאד יפים מהיהדות וכל הניבולים שהבאתם כאן היו בטלים ומבוטלים לגמרי וכן היה מאיר כראוי יופי האמונה .
אבל כמו שראיתי במשך הזמן שכל המטרה שלכם זה רק להאשים את הדת בכל שנאה רצחנית וזה כוונתכם לגבי הערבים שהדת אשמה בסיבלם בכיבוש ובהכל – , נכון שיש אצלכם נשמות טובות שבאמת כואבות המצב , אבל בכלליות אתם רק בריונים נגד יופי המסורת ורק זה הכוח שלכם – אז אני שמח להודיעכם שיותר לא אתעסק איתכם כלל ולא אסתכל יותר בשום תוכנית שלכם ואשכח לגמרי שאתם בכלל קיימים !
לנתן הורוביץ. אתה צודק. אתב רק צריך להחליף את השם טלביזיה חברתית בשם תנך והכל יסתדר לך. לא הטלביזיה אשמה התנך אשם. ראית יפה מה כתוב בתנך. ראית מה יחסו ליהדות ולדת בכלל. לכן אתה צודק צריך להחרים את התנך המנוול הזה כמו שעושים החרדים. תשאיר את התנך לחילוניים זה חותר טוב.
הרצאה מרתקת ומקורית, שהועברה בחן ע"י יגאל, שהפתיע אותי בתחום מחקרו.
הנושא, מעלה את השנוי במחלוקת, ושבסיסה הוא האמת הידועה ואולי, המוכחת לעומת הנוהג והאמונה , כפי שהתפתחה במהלך הדורות.
הדוגמא שלי היא חג החנוכה, שידוע כחג של גבורה עילאית ושהיסטוריונים מסבירים, כי חכמי ישראל הסיטו את הדגש מהגבורה לנס פך השמן, כדי למנוע מצעירי ישראל לצאת למלחמה כאשר הם אינם מוכנים לו.
ניצחון הרוח על הכוח. ובסופו של דבר -כל איש באמונתו יחיה. חייה ותן לחיות במסגרת מוסכמת של נהלים ונוהגים קולקטיביים.
חג שבועות שמח.
דוד סילורה http://www.sulcha.co.il
הרצאה נפלאה. תרומה חשובה להבנת המאפיינים האליליים שביסוד הדת היהודית. אולי בעקבות ההרצאה המרתקת הזו, ייפקחו עיני ישראל להבין ולשמוע, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות ולקיים את תורת ישראל כתורת חיים שבמהותה, מתנגדת לכל ביטוי דתי, שאינו אלא ביטוי אלילי גמור
מעולם לא שמעתי גיבוב כזה של שטויות. כמות של מידע מסולף ומוטה שניתן היה בקלות באותה מידה להטות אותו לתזה שחייזרים היו בבית המקדש. דווקא בסיום דבריו אתה מבין את כישלונו של הפרופסור ״הנכבד״ כשאומר שבתחילת עבודתו לא הבין כלל את השפה (הוא גם מזלזל באריכאולגיה שזה בכלל הזוי) ורק כשתרגם אותה לצרפתית יכל לפרש את הכתוב ממרחק לפי דבריו. טיעון זה מסביר את כל השגיאות וההנחות חסרות הבסיס. השפה והבנתה המעמיקה היא קריטית להבנת התהליך המקראי. השפה היא לא מתמטיקה. היא ראי תרבותי ומסתתרים בה ניואנסים רבים שחלקם נעלמו עם השנים בכלל ורק מי שמבין את השפה על רוחבה ועומקה התרבותי יכול להתחיל ולפרש את המקרא..