תמלול הכתבה: ח"כים מדברים על שיבה – איימן עודה

איימן עודה: בשנת 1948 נגרם עוול היסטורי עמוק נגד העם הערבי הפלסטיני. העם הערבי הפלסטיני, 90% ממנו איבד את המולדת, את האדמות, את הבתים, את קרובי המשפחה. בשביל להגיע לפיוס היסטורי בין שני העמים חייבים להכיר בעוול ההיסטורי הנורא הזה. צריך להבין שאנשים לא שוכחים. אי אפשר לבנות את האזרחות המשותפת ללא ההכרה. מה יקרה כשהאנשים הללו יחזרו לכברי? האם זה יפגע במישהו? כך מתקנים עוול היסטורי.

האם יש לאפשר לפליטים לממש את זכות השיבה?

איימן עודה: אני מבין שהדבר הזה לא ימומש תוך חודש-חודשיים. אנשים מבינים את זה. אבל אנשים אומרים: זאת זכות. ואנחנו לא מתכוונים לוותר עליה. אנחנו לא אנשים שדורשים לתקן עוול על-ידי גרימת עוול לאחרים. נמצא את הדרך. אבל יש את הבסיס הנכון, והוא כן שיבת אנשים עקורים שברחו מיישוב פה ליישוב שכן. גם יש להם תעודת זהות ישראלית. אני לא מבין מה הסיבה ולמה אי אפשר שאנשים יבואו לפה וייבנו את היישוב שלהם. אתה יודע מה? מדינת ישראל משנת 1948 עד עכשיו בנתה שבע מאות יישובים חדשים. כולם ליהודים ואפס לערבים. אז שאנשים ייבנו את היישוב שלהם פה. מה יקרה? זאת זכות ולא צריך לוותר עליה.

האם לרשימה המשותפת יש תכנית פרקטית בנושא שיבת הפליטים?

איימן עודה: אין תכנית ממשית של מה לעשות מחר, אבל יש את הזיכרון הקולקטיבי שהולך ומתעצם מדור לדור וזה הבסיס. בסופו של דבר, בשביל השייכות המשותפת, האזרחות המשותפת, המדינה חייבת להכיר ולמצוא את הדרך איך לתקן את העוול ההיסטורי הזה, כן צריך לבנות תוכנית, להגיד אלה הם האדמות שלנו. ואנחנו רוצים לבנות את הבתים שלנו על האדמות שלנו.

סוף תמלול הכתבה: ח"כים מדברים על שיבה – איימן עודה
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס