תמלול הכתבה: הנשים של ג'סר א-זרקא: חמאמי בת הים

חמאמי: אישה יכולה לעשות הכל אם יש לה רצון, אז היא יכולה להרים את הגבר. ככה בידיים. להרים אותו! כן!

קריאה: חמאמי! יש לך אורחים.

חמאמי: אהלן מה נשמע?

מראיינת: וואו.

חמאמי: כן זה מועדון גלישה, בערבית: גולשים לשלום

מראיינת: שאת הקמת?

חמאמי: כן אני ואח שלי. אני קוראת למקום הזה - התקווה של הילדים מהכפר ומחוץ לכפר, הגיע הזמן לחנך אותם דרך ספורט ימי. והתחילו לבוא מכל הארץ יהודים, ערבים, מהצפון דרום. שיעורי גלישה, שיעורי סאפ, שיעורי שחייה חופשית, מלמדת גם מי שרוצה איך לדוג, שאנשים יכירו אחד את השני ילדים יכירו מה זה ים. התחלתי פה בים. הייתי עם אבא שלי, בת חמש, אחרי אבא רודפת רוצה לעשות מה שהוא עושה. הוא זורק את הרשת, אני גם זורקת רשת. כאילו אמרתי לאבא שלי אני כאן, זה לא רק אתה עושה את הדברים האלה, גם אני רוצה לעשות. אם אני לא יורדת על הצריף הזה גם כמו שהדג שהוא יוצא מהים הוא ימות, אותו דבר אני. תמיד הייתי מובילה כל הזמן בשחייה, בכדורגל, בדייג, בגלישה.

מראיינת: ואיך הם ראו בזה שאת בת ואת ככה מובילה?

חמאמי: אמרתי להם תקבלו את חאממי כמו שהיא. עד עכשיו כולם תומכים, הם אוהבים את חאממי טבעית כמו שהים. שיחקתי כדורגל הייתי בנבחרת ישראל, הייתי בנבחרת פלסטין. שיחקתי נגד לבנון, נגד איראן, נגד עיראק, סוריה, יפן, סין. הרגשתי באמת שאני אישת שלום שיחקתי עם כל העולם. כל עוד שאת רחוקה מפוליטיקה, אז באמת את בשלום. ג'סר זה גן עדן. יש הרבה אנשים טובים. ראש המועצה הוא מכיר את חאממי שהספורט בדם שלה. והיא יכולה לתת מסר טוב לאנשים בג'סר, הוא נתן לי את המפתחות. ארבע-חמש שנים אנחנו כבר בשיא של חינוך נשים בספורט. בחדרי כושר אצלינו יש שבעים אישה. וזה לא היה בחיים. יש לי קבוצת נשים גם במאמאנט, זה קבוצות כדורשת. זה בחיים לא היה ג'סר הייתה בליגה של מאמנט נשים מבוגרות,

מראיינת: וואו כמה נשים משחקות?

חמאמי: יש לי 22. יש דברים שאני כועסת עליהם בתוך הכפר מהנשים, שהן עובדות יותר מדי שעות. אנחנו הכפר היחיד בארץ זה דרוויש (עני). אין לו כסף כמו שצריך. בגלל זה גם הם עובדים המון שעות. אני אומרת להן: "תעבדי לפי שעות מתאימות לגוף שלך זה בריאות". תקשיבו החיים זה לא רק חתונה, החיים זה לא רק ילדים, החיים זה לא רק בעל.

מראיינת: מה את מרגישה שהן מפספסות?

חמאמי: שיתחילו באמת לחשוב על עצמן טוב, שידברו על עצמן את האמת שיש להן בפנים. ככה אף אחד לא יכול לדבר איתך אף אחד לא יכול להגיד לך הוויי! למה את עושה ככה? את אישה. וככה את תהיי חזקה.

 

סוף תמלול הכתבה: הנשים של ג'סר א-זרקא: חמאמי בת הים

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס