תמלול הכתבה: אבות גרושים מייחלים לנס חנוכה

מפגין: העם דורש צדק משפחתי!
מפגין: העם דורש צדק משפטי!
מפגין: שנים על גבי שנים אבות ישראלים נלחמים על זכויותיהם. על שום מה? על שום שהם אשמים במשהו?
מפגין: ביזיון!
מפגין: שעשו משהו?
מפגין: בושה!
מפגין: הביאו ילדים לעולם, מאהבה ומשפחה. ומה קרה אחרי זה?
גיורא סוקולובסקי: לא כועס על האמא של הנכדים שלי. היא אמנם עושה להם נזק בזה שהיא מנתקת אותם מאבא שלהם, ומכל המשפחה שלהם. מהסבא, שזה אני, מאחיו של האבא, מבני הדודים. אני כועס על המערכת שמאפשרת לאמא את ההתנהגות הזאת של גרימת נזק לילדים. אולי שלא באשמתה, אולי היא חושבת שהיא עושה טוב לילדים. ילד שגדל עם אבא ואמא מגיע להישגים כי המשפחה דוחפת אותו להישגים. כי המשפחה תומכת בו. כי המשפחה כשהוא עושה שיעורים והוא מתקשה יודעת לעזור לו, ופה היא מנתקת אותו. מדוד שהוא אקדמאי, וסבא שהוא אקדמאי. שיכולים לדחוף את הילדים, שיכולים לעזור להם.
מפגין: כל אחד מאיתנו מחכה לנס. אחד מחכה לנס שהוא יראה את הילדים שלו, השני מחכה לנס שהוא יוכל לגור בבית כמו שצריך, השלישי מחכה לנס שיוכל לגמור את החודש. אנשים מתאבדים בגלל כל המוסדות, בגלל החוק שאינו שוויוני! קורבנות של הרווחה! קורבנות של בתי המשפט! קורבנות של בתי הדין!
גיורא סוקולובסקי: הנכד שלי הוא נכד נכה, הוא חירש, והוא אהב אותי. היום הוא רואה אותי, הוא בורח ממני. "לא רוצה לראות אותך יותר", הוא אומר לי. ולא עשיתי לו שום רע. רק דחפתי אותו קדימה. כמה שהוא אהב להיפגש איתי, כמה שהיינו יושבים ברכב שלי. הוא היה לומד, היה לי אמביציה להכניס אותו לחמש יחידות מתמטיקה. וניתקו אותי, ניתקה אותו. אולי יש לה ריב עם האבא, אבל יש לאבא משפחה שאוהבת אותם.
מפגין: גבר היום שמתגרש, והוא אבא לשני ילדים, משכורת ממוצעת של 8,000 שקל, נגמרו לו החיים, הוא הולך לגור אצל אמא ואבא שלו.
מפגין: עזבתי את העבודה מהפדיחות, לא רציתי לחזור. כל החיים שלי נהרסו. מרוויח 8,000 שקל, משלם 3,400 שקל מזונות על ילד. פשוט המדינה אונסת אותנו.
מפגין: אי אפשר לקחת מהורה נורמטיבי את האחריות מלגדל את הילדים. איזה מן דבר זה? נשים רוצות שוויון? אנחנו בעד נשים, אנחנו בעד העצמה נשית, אנחנו אוהבים נשים, אנחנו לא נגד נשים. אנחנו נגד עוולות שנעשות פה כנגד אבות בישראל. כגבר, אתה שופטים אותך כשאתה נכנס לבית המשפט לפי מה שיש לך בין הרגליים, וזה לא אמור להיות ככה.

סוף תמלול הכתבה: אבות גרושים מייחלים לנס חנוכה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס