תמלול הכתבה: למי אין מה להגיד על עוני?

מגישה: מפאנל בחירות שהתמקד בעוני ואי ביטחון תזונתי נעדרו מפלגות השלטון שהוזמנו אליו, כך שהקהל נאלץ להסתפק בלשמוע פתרונות לעוני מפי מפלגות האופוזיציה, שמקוות הפעם להצליח להרכיב את הממשלה.
חגי רזניק: בסופו של דבר יש פה מאבק בין מדיניות סוציאל דמוקרטית, שלוקחת מאיפה שיש ומעבירה לאיפה שאין. אבל עיני לא צרה במי שיש לו, אבל הוא קיבל משהו גם בזכות המדינה הזאת, ולכן המדיניות של העבודה- גשר היא לדעת ולהעביר חזרה את הדבר הזה.
עאידה תומא סלימאן: צריך לנגוס יותר בתקציבים של הטייקונים הגדולים והחברות הגדולות. שתבינו, אחוזי מס ההכנסה שמשלמים החברות על הרווחים שלהם הוא הרבה יותר קטן ממה שאני ואתה כאזרח פשוט משלמים על ההכנסה שלנו, והגיע הזמן שזה ישתנה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שסדר העדיפויות במדינה הזו בהקצאת התקציבים הוא מעוות, הוא נכנס לשמר את הכיבוש ולשמר את ההתנחלויות, ושם זורם הכסף ואף אחד לא שואל.
מגישה: אם הרשימה המשותפת והעבודה – גשר הצביעו על הצורך לשנות סדרי עדיפויות, נציג כחול לבן התמקד בצורך להחליף את השלטון, ואז הכול יהיה בסדר.
רם שפע: בשביל לפתור את סוגיות העוני או לצמצם פערים בחברה הישראלית, צריך להחליף מדיניות. כדי להחליף מדיניות, מה לעשות, צריך שכחול לבן תהיה המפלגה שתרכיב את הממשלה הבאה.
אבי דבוש: יש פה גם קהל לא שגרתי, ובאו ח"כים שבאמת אכפת להם, וזה איזשהו דיאלוג שאני מקווה שהוא גם דיאלוג מתמשך וימשיך אחר כך גם לשינוי מדיניות.
בקי כהן קשת: פנינו במשך כשבועיים, שלושה, יום יום שעה שעה, ולא היה אף אחד, לא מהליכוד, לא מש"ס, ולא מימינה שנאות לבוא לפה היום. לישראל ביתנו היה מועמד שהתחייב להגיע ונבצר ממנו להגיע. לא היה מישהו אחד במפלגה שיכל להרים את הדגל הזה.
מגישה: לא רק העוני נעדר משיח הבחירות, אלא גם משבר האקלים ואי העמידה ביעדים שהממשלה התחייבה אליהם. כדי להתמודד עם משבר האקלים, כיפת ברזל לא תעזור, אלא דווקא שיתופי פעולה עם המדינות השכנות בנושאים כמו מים, אנרגיה, זיהום וכדומה. תנועת "עומדים ביחד" קיימה יום עיון שהציג את משבר האקלים כמשבר פוליטי, הקשור לשיטה הכלכלית והפגיעה המידית, שוב, בעניים.​

סוף תמלול הכתבה: למי אין מה להגיד על עוני?

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס