תמלול הכתבה: סיור ברמלה במאבק בגזענות

פאיז מנסור: בעצם אנחנו מסתובבים בעיר ומטיילים בעיר, והבעיות  שלנו הן רבות ומגוונות יש לנו בעיות שקשורות למגורים, לבתים. יש לנו בעיות של תשתיות, יש לנו בעיות שקשורות בחינוך.

מיכל בירן: מכיוון שהחברה הישראלית מאוד מגוונת ויש בה ממש קבוצות קבוצות, לפעמים קשה לך לזכור שאתה לא חי בבועה כאילו אתה יכול לחיות בתל אביב ולחשוב שהכל בסדר פה ואנחנו עוד רגע עמק הסיליקון אבל ככה נראית החברה הישראלית. וכמו שככה הלכנו פה בקבוצה ואמרנו בואו נעצור רגע כי יש אנשים שנשארו מאחור אני חושבת שזה נכון מטאפורית גם לחברה הישראלית אתה לא יכול להתקדם כשיש אנשים שהפקרת אותם מאחור. זה משהו שמחובתך כאדם, כחברה לראות ולתת את מירב התמיכה דווקא למי שמשתרך מאחור.

אסתר עילם: זה לא קשור רק בהיותנו גזעניות או לא גזעניות זה קשור בכלל שיש חיים שלמים שהם לא ידועים, הם לא מופיעים בטלוויזיה. לכן השאיפה שלי היא שאנחנו נהיה מיוצגות ומיוצגים בחברה הישראלית בישראל בצורה שלמה.

פאיז מנסור: אבל בוודאי יש לנו בעיה העם המדיניות של הממשלה והמדיניות של העירייה שלא משקיעות מספיק בעיר העתיקה ובשכונות הערביות כפי שהיינו דורשים.

עאידה תומא סלימאן: הסיור בא בכדי שנכיר את חיי היום יום של גם הקהילה האתיופית וגם האוכלוסייה הערבית בעיר רמלה אנחנו יודעים שזו עיר משותפת יש פה הרבה פוטנציאל להרבה לרב גוניות וגם לעושר מסוים בגלל השותפות הזו וגם יש בה פוטנציאל די גדול לגזענות ליחס מפלה ליחסים לא טובים בין השכנים, אני מעדיפה במקום לעצב את דעתי מרחוק להגיע לפה ולשמוע מה עובר על האנשים איך הם רואים את המציאות שלהם. אני פגשתי פה קבוצה של גם נשים מאוד פעילות למען הקהילה והחברה ואני מאוד מקווה שנצא מפה עם כמה רעיונות איך להוריד את סף הגזענות במדינה ובעיר רמלה במיוחד ולשפר את היחסים.

סוף תמלול הכתבה: סיור ברמלה במאבק בגזענות

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס