תמלול הכתבה: "באופן אחר" ברמת גן

מבצעים כרגע הרכבה של שלדה אחרי שניקינו אותה. מרכיבים את החלקים, מתחילים מהעצת.
אני לימדתי אותו כל מה שהוא יודע.
דני לימד אותי. זהו, בפנים. יש לנו?
תמר סדן לקס: איך אני הופך להיות אדם ששוק העבודה רוצה לקבל אותו? שהוא חזק יותר? שארגז הכלים שלו שלם יותר? עם מקצוע ועם יכולת להתמודד עם סביבה מהירה, בריאה, עם דרישות עולם העבודה? לפני בערך שלוש שנים עברנו למבנה החדש של סניף אנוש ברמת גן על ספו של הפארק הלאומי היפיפה הזה.
מלי קניאס: חברנו לשלושה גופים גדולים: משרד הבריאות שעובד איתנו באופן רציף, המוסד לביטוח לאומי והקריה האקדמית אונו.
תמר סדן לקס: ובעצם התחלנו בהכנה של שני סוגים של הכשרות: הכשרה אחת לתחום מכונאות האופניים והכשרה שנייה בתחום המטבח.
עופר מלאכי: למתמודד אנחנו מאפשרים התנסות בטוחה. לאחר מכן הוא יכול לצאת לשוק החופשי, לעבוד כשכיר.
יוספה בן כהן: מה שהמעסיק מקבל זה עובד לכל דבר. הם באים עם ידע מקצועי, עם משמעת, עם הבנה בעצם של מה זה יחסי עובד-מעביד. עם הבנה של איך מתנהגים במטבח, בעבודת צוות.
ליאור אוהל: אני יצאתי עם, עם מלא דברים: עם ביטחון עצמי, עם שיחות שעשו לנו. מה שנתרמתי מהקורס זה ההתמדה, מחויבות לקום בבוקר מוקדם, להשתלב בחברה, כאילו, עם אנשים.
מלי קניאס: הכנסנו לכאן יזם חברתי שיחד איתו הקמנו את חנות האופניים החברתית הראשונה מסוגה. כשבעצם הבוגרים שלנו הם אלה שמפעילים גם את עגלת הקפה ואת הקייטרינג וגם את חנות האופניים.
אריק בר: המיזם החברתי "סטארבייקס" בעצם מציע טיולי אופניים לחברות, לארגונים, לאנשים פרטיים, כל מי שרוצה לבוא ליהנות בחיק הטבע. מגיעים בבוקר, מחכה להם ארוחת בוקר מפנקת שהמטבח מכין. יוצאים לטיול של שעתיים-שלוש עם מדריך ועם מתמודד. חוזרים בחזרה אחרי שעתיים - ארוחת צהריים מפנקת, הרצאה נחמדה. יום כיף.
עופר מלאכי: יש הרבה מאוד יתרונות בבנייה של עסק חברתי בתוך הבית של אנוש. אנחנו בעצם מאפשרים לקהילה להכיר את המתמודדים, להכיר את הפעילות. יש פה תהליך הפחתת סטיגמה משמעותי. בעבר אנשים היו עוברים מבחוץ, מסתכלים, ממשיכים ללכת. היום אנשים מסתכלים פנימה ורואים הזדמנות, מקום שבו הם יכולים לשבת ולהזמין קפה ולקרוא ולעבוד ולקנות מוצר ולהשתתף באיזה שהיא פעילות חברתית. התמונה השתנתה היום.
ליאור אוהל: החלום שלי זה לפתוח עוד שנה-שנתיים קונדיטוריה כי אני נורא אוהב את כל הקצפות, את כל העוגות, אני נורא אוהב. ויש לי ביטחון שאני אעשה והשמיים הם הגבול.
תמר סדר לקס: פריצת הדרך שחוללנו כאן ברמת גן נתנה לנו להבין שזה בעצם הכיוון שלנו לעתיד, לתת לאנשים את ההזדמנות לרכוש מקצוע ולהשתלב יחד איתו ובאמצעותו בעולם העבודה.
מלי קניאס: הגשמנו כאן בעצם איזה שהוא חזון שהיה לנו לפני שלוש שנים. ואם היום שואלים אותי על הגשמת חלומות ואני צריכה לגרום לאחרים להאמין בהגשמת חלומות, אני עושה את זה בעזרת המיזמים שקיימים כאן. לגמרי הגשמת חלומות שלנו.

סוף תמלול הכתבה: "באופן אחר" ברמת גן

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס