תמלול הכתבה: והדרת פני זקן

שמעון עיני: אני לא יוצא לבד. רק עם מישהו. אז אני הולך עם יואל למנהלת וכשההרצאה נגמרת אנחנו חוזרים הנה. וזה חלק מהתעסוקה. ללכת למנהלת, לראות במחשב ולפעמים קצת לצאת החוצה.
קריינות: שמעון לא לבד. אלפי קשישים הסובלים מבדידות נעזרים בצעירים, בני שירות לאומי, להפיג את בדידותם במסגרת פרויקט "והדרת".
שמעון: פה?
יואל חיוט: אחד ימינה. הנה בגלל שקיבלת הודעה חדשה אז זה נהיה לבן.
שמעון: נותנים לי את האפשרות לא להיות לבד, לא להשתעמם וגם ללמוד.
קריינות: אלפי קשישים שנהנים מהקשר הזה עם בני הדור הצעיר עלולים למצוא את עצמם שוב לבד. קיצוצים במשרד לאזרחים ותיקים יצמצמו את מספר תקני השירות הלאומי בפרוייקט והדרת.
יואל חיוט: אם לא היה את "והדרת", אז לא היה מישהו שבכלל היה מגיע לפה ופוגש את שמעון, אז לא היה לו את הקשר הזה. ובמקום להיפגש איתי, אז יכול להיות שהוא פשוט היה יושב פה ולא היה לו מה לעשות ולא היה לו עם מי לדבר.
שושן ובר: לפעמים יש קשישים שאם הבן שירות לא יבוא וידפוק בדלת ויכנס, הדלת לא תיפתח במהלך כל השבוע.
קריינות: הקיצוץ עומד על רק על 3 מיליון שקלים אך 500 קשישים עלולים להיפגע ממנו. בני ובנות השירות הלאומי יצאו למאבק להחזרת התקציב.
שושן ובר: פתחתנו עמוד בפייסבוק, בשם "להציל את והדרת" והעמוד הזה מנסה בעצם להביא את הקשישים למסך. מה שאנחנו באמת צריכות להגיע אליו זה הכנסת. שלחנו מיילים לכל חברי הכנסת בממשלה. תכלס אנחנו צריכות את העזרה של המשרד לאזרחים ותיקים. אנחנו צריכות שהוא ידבר איתנו, אנחנו צריכות עזרה בדבר הזה.
קריינות: אולם את הדיון הדחוף שהתקיים אתמול בכנסת הציעו דווקא הח"כים מנואל טרכטנברג, אילן גילאון ויעקב מרגי. הנה מה שאמרה השרה גילה גמליאל.
גילה גמליאל: המשרד לאזרחים ותיקים מממן 14 וחצי מיליון שקלים של הפרויקט. הפרויקט לא נסגר, אנחנו כבר הצלחנו לגייס עוד משאבים, כלכליים מהאוצר על מנת שנוכל לצמצם את הפגיעה שלו במהלך התקופה הזו. אני יכולה לומר לך שבין הדברים, שכמובן אני מתכוונת לעשות, זה להגדיל אם לא להכפיל את תקציב המשרד על בסיס התקציב, על מנת שיהיה ניתן שלתעל פרויקטים גדולים ונכונים בנוסף לפרויקט המדובר.
קריינות: בדיון התקבלה החלטה להעביר את הנושא לוועדת הכספים, אולם אם התקציב לא יועבר במהרה הקשישים יישארו לבד בשנה הקרובה.
יואל חיוט: מאוד מאוד הגיוני שהממשלה תיתן את הכמות הקטנה הזאת של תקציב בשביל שזה יקרה. כי זה כל כך קטן. הכמות של הכסף שהם צריכים לתת, שהם קיצצו, זה ממש בדיחה.
שושן ובר: זה מראה גם מה יקרה לנו בסופו של דבר, כי כולנו נהפוך לקשישים בסופו של דבר, וגם עלינו לא יהיה לאף אחד אכפת. גם אנחנו בסוף נישאר לבד, אם אנחנו מאפשרים לזה לקרות עכשיו.

סוף תמלול הכתבה: והדרת פני זקן

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס