תמלול הכתבה: בדואים בוחרים?

מגישה: ועדיין עם הבחירות. בסוף השבוע התקיים מפגש סולידאריות בנגב בין יהודים לבדואים. המפגש התקיים בלקייה, על רקע הריגת שני בדואים ע"י המשטרה בשבוע החולף.
עלי אל-אסד: מה שהיה ברהט, הרגו ילד אחד, אחר כך נכנסו לתוך בית הקברות בהפגנתיות והרגו עוד אחד. אני מרגיש שהם צוחקים עלינו. איך אפשר היום שמיעוט כמו המיעוט שאני משתייך אליו יחיה בכבוד?
מגישה: אחד הנושאים שעלו במפגש היה החשש מאי הצבעתם של צעירות וצעירים בדואים החשים ניכור.
איתן קלינסקי: אני כיהודי שיצביע בעד הרשימה המשותפת והמשפחה שלי תצביע בעד הרשימה המשותפת, כאב לי שעמדתי לפני רבע שעה בפני נשים מאוד משכילות שאמרו לי "אנחנו לא נצביע בשום פנים ואופן בשביל שום דבר כאן. אין לי בעד מה להצביע במדינת ישראל".
חליל אל-עוקבי: אין החרמת בחירות. כולם צריכים לתת את הקול שלהם למקום הנכון, למפלגה הנכונה, המפלגה הצודקת שרוצה לעשות שלום אמת. לא שלום על חשבוני.
-האימאם מוכן לומר את זה? הקול הזה נשמע?
-אני אומר לאימאם, אני מנסה לשכנע את האימאם, האימאם אומר אנחנו לא מצביעים, אני מנסה לשכנע אותו וכך תפקיד כל אחד מאיתנו להשפיע על כולם שילכו לקלפי.
שחאדה אבן ברי: בודאי, הויכוחים האלה יום יום, הויכוחים האלה בכל פינה, אבל לומר "לא" ולהרים ידיים, אז למה לצאת להפגנה? גם זה לא יעזור. אז למה להילחם נגד הריסת הבית שלך? גם זה לא יעזור.
מגישה: אז יצביעו, כן או לא - החשש, לפחות במפגש בלקייה, נותר ללא מענה.
נעמי רז: איך מגיעים לצעירים? איך אתם מגיעים אל הצעירים? לא רק אל אלה שישבו בבית לפני כן, אלא גם אל אלה שעכשיו אומרים שנשב בבית. הצעירים, אני מניחה, חמים עלינו אולי עוד יותר מאשר המבוגרים. הקולות ששמענו פה היו קולות של צעירות שאמרו "אנחנו לא רוצות ללכת להצביע". אם זה נדבק לצעירים, אז אנחנו בצרה גדולה.

סוף תמלול הכתבה: בדואים בוחרים?

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס