תמלול הכתבה: תקיפות בעיר הורודה

תקיפות בעיר הוורודה
מגישה: בימים האחרונים נחנכה בתל אביב אנדרטה לזכר ההומואים והלסביות קורבנות הנאצים והיה נדמה שבכך השלימה העיר את מיצובה כעיר הוורודה במזרח התיכון. אך מתברר שהמציאות לא כל כך וורודה. בסוף השבוע הותקפה קבוצה של בחורים הומואים בדרכם למועדון בדרום תל אביב.

מושיקו חדד: הם התחילו לצעוק לנו- 'הומואים, מזדיינים, הומואים, איכסה, טפו עליכם, פתאום בא איזה משהו מהצד והביא לי איזה כאפה כזאתי לפנים כשנפלתי על הרצפה הגיעו עוד איזה שלוש חברים שלו והתחילו לבעוט בי. מאותו יום אני לא מפסיק ללכת עם גז מדמיע.

אור אזולאי: הם ראו אותנו הולכים מחובקים, החבר שלי חיבק אותי. אני קיבלתי מכות רצח.

כתב: תל אביב כבר לא עיר כל כך וורודה?

אור אזולאי: אני תמיד חשבתי שפה קצת יותר בטוח מכל מקום אחר, כי תל אביב היא יותר ליבראלית.

מגישה: אירוע התקיפה האחרון מצטרף לתקיפתה של אישה טרנסג'נדרית, גם היא בדרום תל אביב, על ידי אחד עשר לוחמי מג"ב בחופשה. זו לא התקרית הראשונה של תקיפת טרנסג'נדריות על ידי שוטרים בשנים האחרונות.

רונית לירן: מדובר פה במה שמוגדר על פי חוק העונשין פשע שנאה. המחוקק רואה בחומרה רבה מאוד התנהגות מעין זו ואפילו קובע שעונשים כאלו אפילו יוכפלו בגלל החומרה שלהם. גם העובדה שמדובר בחבורה של אנשים שמתכנסת ביחד במטרה כזו.

מגישה: לדבריה של עורכת הדין לירן, טרנסג'נדריות חשופות להטרדות רבות, בעיקר בתחילת דרכן לשינוי מינן.

רונית לירן: מטבע הדברים, האנשים יותר מסתכלים, יותר בוחנים, יותר שואלים שאלות, לפעמים שאלות חודרניות, לפעמים לא מודעים לכך שזה שאלות חודרניות.
מגישה: ביום חמישי תתקיים בתל אביב הפגנה במחאה על עליית מקרי האלימות נגד חברי הקהילה, בתקווה שאנדרטת המשולש הוורוד תהיה באמת האנדרטה האחרונה בעיר, שמסמלת את פשעי השנאה.

סוף תמלול הכתבה: תקיפות בעיר הורודה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס