תמלול הכתבה: אלימות נגד נשים – הפגנה בנצרת
מגישה: בתחילת החודש רצח בשיר נג'אר, מהישוב דבורייה את גרושתו זהירה ושתיים מבנותיו, את עבד אלסלאם ולבסוף התאבד. בחודש אפריל כתבה זהירה לבית המשפט לענייני משפחה בנצרת, כי בשיר תקף אותה כמה פעמים בעת נישואיהם, וכי עד היום הוא עוקב אחריה ומאיים עליה ועל ביתה. קריאתה של זהירה לעזרה נדחתה על ידי הרשויות, למרות שבשיר כבר ריצה עונש מאסר על אלימות במשפחה. השבוע יצאו ארגוני הנשים להפגנה מול בנייני התביעה הכללית בנצרת עילית במחאה על אוזלת ידם של המשטרה ושל רשויות אכיפת החוק.



אדלה ביאדי-שלון: ואנחנו באים ואמרים, מספיק לעמוד מהצד. וגם הפרקליטות וגם המשטרה במקרה הספציפי, וגם במקרים אחרים ספציפיים, עמדה מהצד ואמרו שאין מספיק ראיות, והכדור נפל במקרה הזה בין הפרקליטות לבין המשטרה. ובאנו פה בשביל להגיד: זהו, די, מספיק. דם נשים זה לא משהו. נשים זה לא זן שהוא פחות שווה. ואנחנו רוצים שפשוט יטפלו בעניין הזה. לא, זה לא עניין תלוי-תרבותי. אין לנו עניין בתרבות שאומר שרצח נשים הוא מותר.



מגישה: משפחות הקרבנות דורשות את מיצוי הדין עם הפושעים שרובם עדיין חופשיים בשל אוזלת ידה של משטרת ישראל.



נורה יוסף: נשים נהרגות ואף אחד לא עושה כלום. כולם מסתכלים, בוכים חודש, חודשיים וזהו, נגמר הסיפור, רק מסתכלים. והיא התלוננה פה, אצל השופט והוא לא נתן לה צו הגנה. כל אחד שמאיים על האישה שלו שיבדקו, שלפחות יבדקו.



אדלה ביארי-שלון: הרצח הבא צריך לעבוד עליו בכמה מישורים. אחד, זה עניין של חינוך שצריך לקבל. שניים, הרווחה בכלל צריכים לטפל בפניות האלה יותר לעומק ולא לקבל את זה כמשהו שקורה בין אישה לבעלה. לא לתת לזה לגיטימציה בעניין של הטיפול.



מגישה: בחודש אפריל סיקרנו כאן במהדורה, שיירת מכוניות שיצאה מכ-30 יישובים ערבים בארץ, במחאה על רצח הנשים הערביות ואזלת ידה של המשטרה. מספר הנרצחות בעשור האחרון עמד אז על 76. מאז עלה מספרן ל-88.
סוף תמלול הכתבה: אלימות נגד נשים – הפגנה בנצרת

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס