תמלול הכתבה: מגדלים באוויר

מגישה: מה מוביל עיר אחת להיות תוססת ובועטת ועיר אחרת למפורברת וחסרת מרכז שוקק. האם בניית מגדלים טובה לעיר הישראלית? כיצד מביאים להתחדשות עירונית במרכזי הערים? דיון על נושאים אלו ואחרים התקיים בשבוע שעבר בהשתתפות מתמודדים שונים לבחירות המקומיות.
ניצן הורוביץ: שאני רואה נתונים, שתל אביב היא השיאנית העולמית, בפער בין משכורות לדירה, זאת אומרת, כמה משכורות צריך בשביל לקנות דירה ממוצעת בתל אביב, שזה 200 עבור התל אביבי הממוצע, הנתון האמריקאי זה 60, בצרפת זה 70 בשבדיה זה 30. אנחנו מדברים על עיר כמו תל אביב על בניה של שמונה, תשע, עשר קומות במרכז העיר.
הלל שוקן: אתה לא יכול. אתה משמר אלף חמש מאות בניינים וכל מרכז העיר הוא הוכרז אתר מורשת עולמית של אונס"קו. כן,
ניצן הורוביץ: וראיתי איך בפרישמן דיזינגוף באמצע מרכז המורשת הרימו את המגדל הזה לפי איזה כלל עשו את זה? שולפים לי איזה תב"ע משנות ה-60 או ה-70 שעברו איזה 40 שנה, כל חיינו השתנו, כל צורת קיומנו כאן עברה שינוי, אבל זה אושר בשנות ה-60 אז זה צריך לעשות.
מגישה: לצד האתגרים שמעסיקים את התל אביבים, הופנתה ביקורת מהמתמודדת החיפאית, על כך שיתר הערים בישראל נפסדות, כתוצאה מהנהירה למרכז ובמיוחד לתל אביב.
עינת קליש-רותם: אני חושבת שהשיחה על תל אביב בלבד זה הסימן להתרוששות של כל שאר הערים בארץ. תל אביב היום, זו העיר היחידה במדינת ישראל – היחידה! זה שכולכם נחנקים בפה ומשלמים הון תועפות, קצת מגיע לכם, כי אתם לא עוזרים לנו בערים האחרות לחזור להיות ערים. חיפה זו עיר מדהימה ביופייה, עיר שעומדת רובה נטושה, החלק שלא נטוש הוא עני, ואנחנו עומדים לאבד את העיר הכי יפה בארץ בגלל שכולם נדחקו לכאן ושכחו להסתכל ולפקוח את העיניים, ואותי הדבר הזה מוציא מדעתי.

סוף תמלול הכתבה: מגדלים באוויר

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס