תמלול הכתבה: תיקון עולם – מדינת הביטחון הלאומי

ריצ'רד סילברסטין: ב-2011, מישהו החל להשליט טרור על משרדי "שלום עכשיו" בירושלים באמצעות איומים טלפונים במוות ומטעני חבלה, חיתוך צמיגי מכוניות וריסוס כתובות גרפיטי. באותו הזמן, ביתה של חגית עופרן, חברת צוות בכירה ב"שלום עכשיו" זכה להשחתה דומה - גרפיטי במסדרונותיה ופגיעה במכוניתה.

המשטרה עצרה את האחראי לתג המחיר. אבל כשהופיע בבית המשפט, אביו של הצעיר, על פי "הארץ", איים על הכתבים והצלמים במטרה למנוע מהם לפרסם את המידע ובהמשך חילץ איסור פרסום מבית המשפט. אם החשוד היא קצינה במשטרה ואביו קצין שב"כ. זה מסביר מדוע צעק האב על העיתונאים בבית המשפט: "אתם יודעים מי אני?" והזהיר אותם שימצאו עצמם בכלא אם יפרו את פרטיות בנו.

הסתרת זהותו של פושע בגלל שהוריו הם אנשי מערכת הביטחון היא פעולה חסרת תקדים. היא מייצגת השתרכות נוספת לעבר נצחונה של "מדינת הביטחון הלאומי" בה כמעט כל דבר יכול להפוך לסוד מחשש לגרימת מבוכה לשירותי הביטחון ". למרות שנטייתה הטבעית של המשטרה במקרה זה הייתה להשתיק את הסיפור, מקרי ההשחתה עוררו שערורייה ציבורית גדולה והמשטרה לא יכלה פשוט לקבור את העניין.

הצעיר שוחרר למעצר בית. מיד כשהגיע לביתו הוא הדליק את המחשב שלו והחל לשלוח אימיילים המאיימים במוות לכל פעיל "שלום עכשיו" שהכיר. מה שמדהים פה הוא שהוא שלח את האימיילים תחת שמו הפרטי, דרך כתובת המייל המזוהה שלו, דבר שאפשר לכל אחד מנמעניו לדעת מי הוא.

כשחזר על פשעו נראה כי כל מי שידע את שמו איבד סבלנות, ומספר מקורבנותיו חשפו את זהותו: דור עובד, בן 22, ממבשרת ציון. זה נוסח מכתב האיום ששלח לפעיל "שלום עכשיו", כתוב בעברית מאיימת: "אני יהרוג אותך, הסוף קרב".

החשוד, שככל הנראה התוודה על איומי הפצצות והתקיפות תחת מעצר, נעצר בשנית בגין פשעיו החדשים.

רק אתמול, 18 חודשים לאחר ההתרחשויות שהבאתי כאן, התקשורת הישראלית חשפה סוף סוף את שמו של דור עובד. הוא נעצר שוב, הפעם באשמת השחטת מכוניות ורכושם של פלסטינים הגרים בסמוך להתנחלות שילה. למרות שאני לא יודע למה צו איסור הפרסום הוסר, ייתכן ששופט מסוים יגע מהסתרת זהותו של מישהו שסרב לקבל את ההגנה שהציעה לו מערכת המשפט ופשע שוב ושוב.

יש שיגידו שחשיפתו של דור עובד היא נצחון מוחץ לתקשורת העצמאית. אני לא רואה את זה בצורה הזו.

נדרשו 18 חודשים לספר לישראלים שהדרעק הזה היה פעיל תג מחיר סדרתי שהטיל טרור על יהודים ופלסטינים כאחד, זו בושה וחרפה.

תודות אחרונות לכל מי שבישראל ומחוצה לה אשר תרמו למחקר שחיבר את כל הנקודות בסיפור הזה. פעילי שלום בישראל, עוקבי טוויטר, ופייסבוק, מישראל ועד שיקגו.לא הייתי מצליח לחבר את כל צדדי הסיפור הזה בלעדיכם. זו ההוכחהלחיבור ההדדי שלנו באמצעות הרשתות החברתיות באינטרנט. החשיבו עצמכם לאזרחים טובים של העולם, שהופכים אותו למקום טוב יותר, עומדים על שלהם, מחזקים את האומללים ומאמללים את החזקים.

 

סוף תמלול הכתבה: תיקון עולם – מדינת הביטחון הלאומי

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס