תמלול הכתבה: אקטיביזם ורוח במסיק בג'יוס

קריינות: אמנם הגשם המשמעותי הראשון בגדה עוד לא ירד, אך זמן המסיק הגיע. ג'יוס נמצאת בסמוך להתנחלות צופים וגדר ההפרדה באזור מפרידה את חקלאי הכפר מאדמותיהם.
זהר לביא: הם במעין מציאות קפקאית, שהם כדי להגיע לאדמות שלהם, אפשר לראות כאן שזה עצים ותיקים שנמצאים כאן בטח לפחות דור אחד, אולי יותר, כמה דורות, הם תלויים בבירוקרטיה של המנהל האזרחי. זה אומר שיש להם מעבר רק דרך שער מיוחד, לפעמים צריך אישורים מיוחדים, אין להם תנועה חופשית לאדמות. למשל משפחה שאנחנו עובדים איתה היום, הם סיפרו לי בדיוק עכשיו שלהורים יש אישור ורק לאחד מהבנים יש אישור, לבנים האחרים אין.
קריינות: עקב חוסר בידיים עובדות, החקלאים הפלסטינים נעזרים בישראלים ובינלאומיים למסוק את הזיתים. במוקדי חיכוך עם המתנחלים והצבא נוכחותם מצמצמת עימותים.
ג'ו פלוקווין: היתה סיטואציה אחת שהיתה מאוד לא נוחה לי, חזרנו חזרה לכפר והצבא הציב מחסום בכניסה וחסם אנשים מלצאת או להיכנס. אנחנו עברנו והבנו שזו סיטואציה די נפוצה, זה חלק מחיי היום-יום שלהם.
זהר לביא: אני באה לכאן עם קבוצה שאני מארגנת כל שנה, גם ישראליים, גם הרבה אנשים מחו"ל, שבאים לחוות את הסכסוך באופן ישיר, להרגיש מה זה אומר כיבוש, מה הקשיים היומיומיים שאנשים נתקלים בהם תחת כיבוש צבאי ואנחנו עושים את זה דרך תמיכה במסיק, זה משהו מאוד פשוט לעשות, לבוא לעבוד עם חקלאים ולראות בעיניים שלנו, כמו שאנחנו רואים כאן את ההתנחלות, התנחלות שגדלה.
קריינות: חלקם של הבינלאומיים, מגיעים לגדה ומשלבים פעילות רוחנית עם אקטיביזם. 
ג'ו פלוקווין: סוג זה של שילוב של מדיטציה, התבוננות פנימית והתערבות חיצונית של סוג כלשהו של עשייה חיובית שקשורה לסכסוך
סוניה בסי: לא רציתי להיות מיליטנטית שהולכת לצעוק בהפגנות, זה לא הרגיש כמו הדרך שלי, זה לא הרגיש נכון עבורי.
זהר לביא: עשיית השלום וההיפתחות למציאות הקשה והכואבת והמורכבת והמורכבות היא משהו שאנחנו עובדים איתו איך להכיל את זה, איך להיות עם זה, איך לראות בצורה בהירה, איך להביא תבונה וחמלה לתוך זה, זאת אומרת לא להוסיף עוד כעס ועוד שנאה.
קריינות: כאשר המשתתפים הבינלאומיים חוזרים הביתה הם מתקשים להסביר את מורכבות המצב.
ג'ו פלוקווין: אני חושב שאנשים פתוחים לשמוע. צריך להתאמץ כדי לנתב את השיחה הרחק מסיסמאות שהתקשורת מציגה, שזה איזור מסוכן. מילים כמו "טרוריסטים" נאמרות הרבה בתקשורת, אבל יש כל כך הרבה יותר מזה, יש פה אנשים אמיתיים שחיים כאן.
רובין דאנס: אני חושב שרוב האנשים יודעים שיש קונפליקט אבל רובם לא יודעים על מהו. יש ידע, אבל הוא מצומצם למעט מאוד אנשים. למעשה באנגליה עכשיו קורה משהו נוראי מהשמאל- אנשים שתומכים בפלסטין נאשמים באנטישמיות. זה טריק, אבל זה עובד.

סוף תמלול הכתבה: אקטיביזם ורוח במסיק בג'יוס
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס