תמלול הכתבה: הזדהות עם צעירי עזה

קריאות מפגינות: עזה עזה אל יאוש, עוד נגמור עם הכיבוש! עזה עזה אל יאוש, עוד נגמור עם הכיבוש! 

קריינות: תשעה חודשים לאחר צוק איתן, עזה עדיין בהריסות. 10,000 בתים הוחרבו, אין אספקה של חומרי בנייה, אבטלה של 50%, עובדי ציבור לא מקבלים משכורתם וממשלת האחדות של חמאס ופתח לא מתפקדת. קבוצה של צעירים עזתיים יצאה בשבוע שעבר להפגנה בדרישה לחיים נורמליים.

פאדי אלשייח יוסוף: העם הפלסטיני, תושבי עזה, הנוער החופשי. אנחנו מתקרבים ל-29 באפריל, היום בו העם הפלסטיני ברצועת עזה יצא לרחוב תחת דגל פלסטין ויקרא די לפיצול (בין חמאס לפתח), די למצור, די לסגירת מחסום רפיח, הגיע הזמן לבחירות, אין ברירה אלא להשתקם ולהיבנות מחדש. 

קריינות: מארגני הפגנת ה-29 באפריל קראו לאנשים ברחבי העולם להירתם למאבקם ולארגן באותו היום הפגנות הזדהות. לקריאתם נענו מדינות מרחבי העולם. גם בישראל נענו לקריאה. הפגנות התקיימו בירושלים בחיפה ובתל אביב.

סהר ורדי: אנחנו כאן כדי להביע סולידריות עם צעירים מעזה, שביקשו מאנשים להצטרף אליהם, היום הם עשו הפגנה בעזה, נגד המצור, בקריאה לממשלת אחדות, בקריאה לממשלת חמאס לשנות את המדיניות שלה כדי גם לאפשר את הבנייה מחדש של עזה ובעיקר בקריאה להפסיק מיד את המצור כדי שבעזה אפשר יהיה לחיות חיים סבירים לפחות. 

דריה משעלי: אנחנו הפלסטינים בעזה קוראים לכל האנשים החופשיים ברחבי העולם לשמור על אנושיות. הפגינו מול השגרירויות הישראלית והמצרית ותכריחו אותם לפתוח את המעברים ולהסיר את המצור. דרשו שחומרי בנייה יגיעו לעזה, שהחשמל יפעל באופן רציף ושחולים יוכלו לצאת מהרצועה כדי לקבל טיפול רפואי.

קריאות מפגינות: קודם כל קודם כל המצור חייב ליפול! קודם כל קודם כל המצור חייב ליפול! 

דריה משעלי: עזה נמצאת בין הפטיש והסדן של ההנהגה בעזה, של מצריים בצד אחד ושל ישראל מהצד השלישי מבחינת העובדה שיש עליהם מצור. העובדה שהם לא יכולים לצאת, שאי אפשר להכניס פנימה כל מני חומרי בנייה, אוכל, שכספים לא מועברים, חלק ניכר מזה באחריות של ישראל ולכן החשיבות של זה להפגין כאן ולהזכיר לאנשים שיש סבל גם בצד השני.  

קריינות: ההפגנה בעזה פוזרה באלימות על ידי החמאס, אולם המארגנים לא אמרו נואש בהעברת המסרים שלהם להנהגה ולעולם.

סג'ידה אלחג': אנחנו רוצים להעביר את המסר שיש אזור אסון בעולם שקוראים לו עזה ואנחנו קוראים לנשיא מחמוד עבאס לבקר בעזה ולהיות מחויב באמת לממשלת אחדות. אנחנו קוראים לחמאס ואבו-מאזן להפסיק לחשוב על האינטרסים של עצמם ופעם אחת לחשוב על האנשים.

דריה שועלי: איבדנו תקווה בכל המפלגות הפוליטיות שאנחנו מרגישים רק מתעסקות באינטרסים שלהן, אבל לא איבדנו תקווה ולעולם לא נאבד את האמונה באנושות. עזה תחת כיבוש, עזה תחת מצור, הצילו את עזה.

סוף תמלול הכתבה: הזדהות עם צעירי עזה
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס