תמלול הכתבה: עזה שמאחורי הגדר

 

מגישה: בכל שבוע מפגינים תושבי עזה באזור החיץ הסמוך לחומה. בשישי שעבר נפצעו 13 מפגינים, בינהם ילד בן 11 שנפצע בראשו מירי רימון גז בכינון ישיר. דברנו עם מאג'ד אבו-סאלאמה, פעיל שמאל מקבוצת "אינתיפאדת הצעירים" בעזה, על המצב הקשה שהוביל אותם להפגין.

מאג'ד אבו-סאלאמה: דייגים וחקלאים הם קהילה גדולה ענקית , ורוב האדמה החקלאית בעזה נמצאת קרוב לחומה, ואת האדמה הזו ישראל כובשת, ולא נותנת לחקלאים לעבד את באדמתם, הם לקחו 35% מאדמות החקלאיות בעזה, וזה משפיע כמעט על כל החקלאים בעזה, ולכן רוב הדייגים והחקלאים חיים תחת קו העוני, שבעים אחוז מהפלסטינים בעזה חיים תחת קו העוני
מגישה: בתקשורת הישראלית ההפגנות באזור החיץ בעזה כמעט ולא מדווחות, ובמקרים שיש דיווח בעקבות פגיעה במפגינים, קשה לדעת, שמדובר בפעילים לא חמושים. מאג'ד סיפר לנו על ההתנגדות הלא אלימה ועל תגובת הצבא.

מאג'ד אבו-סאלאמה: אינתיפאדת הצעירים ארגון של צעירים אינטלקטואלים מכל המפלגות ומכל תנועת הצעירים, בכל פלסטין, בירושלים, הגדה, עזה גם ב אדמות מ-48, לבנון וירדן, ואנחנו מתרחבים. אנחנו מנסים להגיע למעגלים האינטלקטואלים שיכולים לעשות לובי בשביל כל הפלסטינים.
הקבוצה בעזה יזמה הרבה מאוד פעולות יצירתיות, זו התנגדות לא אלימה
זה הלכנו לנטוע עצי זית (באזור החיץ) כדי לאתגר את הכיבוש הישראלי, והצבא הישראלי, ונטענו עצי זית שהם סמל לשלום, והם " נטעו" כדור חי ברגל שלי.

מגישה: כשהקהל הישראלי לא זוכה להיחשף לקולותיהם של העזתיים בתקשורת הישראלית, אפשר להבין מדוע רבים מהישראלים תוהים איפה פעילי השלום הפלסטינים. התשובה היא - שלפחות חלקם מפגינים בכל שבוע ואף נפגעים מ"אש כוחותנו".

 

סוף תמלול הכתבה: עזה שמאחורי הגדר
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס